סמוטריץ' נגד השביתה של השלטון המקומי: "עושים סיבוב על אזרחי ישראל"

שר האוצר קרא לבטל את השביתה של מרכז השלטון המקומי המתכוננת ליום חמישי הקרוב: "רק אחרי שקיבלנו את ההודעה על שביתה, קיבלנו את מסמך הדרישות שלהם, בלי שיח ובלי כלום"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 21/02/23 12:55 ל בשבט התשפג

סמוטריץ' נגד השביתה של השלטון המקומי: "עושים סיבוב על אזרחי ישראל"
בצלאל סמוטריץ' , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השלטון המקומי הודיע אתמול (ב') כי הוא ישבית את המשק ביום חמישי הקרוב בטענה כי "משרד האוצר מתעלם מדרישותיו", לאחר שקיימו אסיפת חירום. שעה לאחר מכן, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע כי גם בתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ יצטרפו לשביתה. בתוך כך, מנכ"ל משרד החינוך, אסף בצלאל, הודיע כי הלימודים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יתקיימו במתכונת מצומצמת ויסתיימו בשעה 11:45 עקב היעדר שירותי חברת ניקיון.

בתוך כך, שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התייחס היום בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" לשביתה המתכוננת ליום חמישי הקרוב וקרא למארגנים לבטל אותה. "הזויה. אתמול קיבלנו הודעה על שביתה בשלטון המקומי, וזו ההזדמנות לקרוא להם לבטל אותה, שביתה הזויה. רק אחרי שקיבלנו את ההודעה על שביתה, קיבלנו את מסמך הדרישות שלהם, בלי שיח ובלי כלום. עושים סיבוב על אזרחי ישראל, על הורים שצריכים לצאת לעבודה ואין להם פתרונות לילדים בגני הילדים ובמעונות היום".

משרד האוצר,

משרד האוצר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חיים ביבס: "אנחנו מאוחדים ונחושים"

בעקבות השביתה המתוכננת בחמישי, גני עירייה ובתי ספר על יסודיים לא ייפתחו, כל משרדי העיריות והמועצות יהיו סגורים ולא תהיה קבלת קהל, לא יופעלו שירותי ניקיון ויוקפאו כל האישורים שהעיריות מספקות. בתום אספת החירום של שמונים ראשי רשויות, פרסמו המשתתפים כי הם דורשים הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד, וביטול קרן הארנונה. 

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, שארגן את אספת החירום אמר כי "אנחנו מאוחדים ונחושים. אחרי חודשים של סחבת וחוסר מוכנות להקשיב, אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום, לכן אנחנו נוקטים בצעדי פעולה".