"תתחילו לפחד": השר מש"ס עקץ - המנהלים בכנס נטשו את האולם

השר חיים ביטון, שר במשרד החינוך, דיבר בכנס מנהלי אגפים במשרד על השינויים בתקציב החינוך ואמר "תתחילו לפחד" כשהתייחס לכמות התלמידים החרדים במערכת. מנהלים רבים נטשו בזעם את האולם: "הוא לא מפחיד אף אחד"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/02/23 21:35 יז בשבט התשפג

"תתחילו לפחד": השר מש"ס עקץ - המנהלים בכנס נטשו את האולם
השר חיים ביטון - עורר מהומה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תקרית חריגה: במהלך כנס של מנהלי אגפים במשרד החינוך באילת, נאם השר חיים ביטון, שר במשרד החינוך ממפלגת ש"ס. במהלך נאומו עורר השר זעם בקרב הנוכחים כשדיבר על מספרם ההולך וגודל של התלמידים החרדים במערכת. בהמשך אמר השר: "אם לא פחדם מספיק, תפחדו יותר", בתגובה מנהלים רבים עזבו את האולם.

צפו במהומה: הקהל פיצץ את נאום השר

נאומו של השר ביטון פוצץ צילום: ללא

"אם לא פחדתם מספיק, תפחדו יותר"

השר ביטון התייחס בנאומו לכך שכ-40 אחוז מתלמידי כיתה א' במדינה מגיעים מהציבור החרדי ודיבר על רצונו לעשות שינוי בתקציבי המשרד: "אם לא ידעתם זאת, ולא פחדתם מספיק, תפחדו יותר. אני אומר לכם בצורה חד-משמעית - ההתנהלות בישראל והמגמה שחשבה שאפשר לדכא את המגזר החרדי ברוך השם הסתיימה. אנשים הבינו שהציבור החרדי גדל ובמקום להרוג אותו אפשר לחבק אותו".

החינוך החרדי, 40 אחוז מתלמידי כיתה א

החינוך החרדי, 40 אחוז מתלמידי כיתה א' צילום: Nati Shohat/Flash90

השר ביטון המשיך באותו קו ואמר כי בעבר ניסו אנשים לפגוע ולצמצם את החינוך החרדי: "ההסתכלות שחשבה שאפשר לדכא את החרדים, שאפשר להוריד ולדאוג לפחות ילודה - השנים האלו עברו" אמר. בכנס, נכחו 450 מנהלים מכל הארץ, לאחר דבריו של ביטון החלה המהומה ורבים עזבו את האולם.

הקהל לא נתן לשר לדבר

"איך אתה אומר דברים כאלה", צעק לעברו אחד המנהלים ואחר הוסיף: "אנחנו לא מפחדים, אנחנו רוצים שתלך לעבוד". תוך כדי המהומה, ניסה השר להמשיך את דבריו ואמר "מטרתנו היא ביחד איתכם, לעשות תהליך", ניסה השר להמשיך כשהאנשים החלו לצאת מהאולם. 

משרד החינוך

משרד החינוך צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"חבל שאתם לא נשארים לשמוע עד הסוף, "מי שלפחות נשאר, שישמע עד הסוף" ניסה השר להמשיך את דבריו ללא הצלחה. אחת ממארגנות הכנס נאלצה לקחת את ראשות הדיבור על מנת להרגיע את הקהל ואמרה: "אנחנו מבקשים לכבד שתי דקות אחרונות לשר ואנחנו מבקשים לתת לו לסיים את דבריו", בקהל ענו לה: "הוא לא מפחיד אף אחד".