לא רק עלייה במשכורת: ההפתעה שתחכה מחר למורים בתלוש השכר

לפני מספר חודשים ולאחר מאבק ממושך, הגיעו הסתדרות המורים ומשרדי האוצר והחינוך להסדר חדש בשכר המורים. הפעימה הראשונה שלו החלה בתחילת החודש, אבל למורים תחכה עוד הפתעה בתלוש השכר הקרוב

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/01/23 18:47 ט בשבט התשפג

לא רק עלייה במשכורת: ההפתעה שתחכה מחר למורים בתלוש השכר
מחאת המורים. ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שכר המורים החדש: בתלוש השכר שיקבלו מורים רבים מחר (ד') הם ישמחו לראות את משכורתם החדשה שנחתמה בהסכם בין ההסתדרות למשרדי האוצר והחינוך באוגוסט האחרון. כאמור, ההסכם שנחתם בין הצדדים לאחר מאבק ארוך של מנכ"לית ההסתדרות יפה בן דוד, כלל עליה בשכר המורים שיחול בשתי פעימות.

הפעימה הראשונה החלה החודש

הפעימה הראשונה של עליית השכר החלה כבר החודש ותתבטא כבר בתלוש השכר הקרוב. הפעימה השניה תתרחש בחודש ספטמבר 2023, עם פתיחת שנת הלימודים הבאה. עובד הוראה בשנתו הראשונה ירוויח בפעימה הראשונה 8,207 שקלים ולאחר כניסת הפעימה השנייה שכרו יעמוד על 9,000 שקלים.

חתימת הסכם השכר החדש

חתימת הסכם השכר החדש צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המורים יקבלו את ההפרשים בשכר מאז חודש ספטמבר

אמנם המורים יראו מחר את העלייה בשכר בתלוש השכר, אבל תחכה להם עוד בשורה לא פחות טובה. על פי המתווה, המורים יקבלו את ההפרש בעליית השכר כבר מחודש ספטמבר האחרון (1.9) מה שאומר שבשכורת חודש ינואר, יקבלו המורים מלבד השכר החודשי, גם את ההפרשים בחודשים שעברו מאז חודש ספטמבר.

גם למנהלי בית הספר יגדל השכר החל מהחודש ומנהל מתחיל ירוויח 19,000 שקלים בחודש. מורים שיישארו במערכת מעל לשלוש שנים, יקבלו מענק התמדה על סך 10,000 שקלים והשיעור המינימלי למשרת מורה יעמוד על 80 אחוז משרה