בנט מאיים: "לא נאפשר לרוקן את חוק קיזוז כספי מחבלים מתוכן"

יו"ר הבית היהודי הורה לחברי סיעתו החברים בוועדת החוץ והביטחון, שלא לאשר את הריביזיה שהציעה הליכוד שתאפשר לקבינט להעביר כספים לרשות הפלסטינית גם אם תשלם שכר למחבלים, "האבסורד הזה צריך להיעצר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/06/18 15:05 יג בתמוז התשעח

בנט מאיים: "לא נאפשר לרוקן את חוק קיזוז כספי מחבלים מתוכן"
לא מקבל את הסעיף "התמים". בנט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, הודיע היום (שלישי) כי סיעתו תתנגד לשינוי שמנסים בליכוד להכניס להצעת חוק קיזוז כספי מחבלים רגע לפני אישורו בקריאה שניה ושלישית בכנסת.

"הרביזיה שהוכנסה ברגע האחרון מרוקנת את החוק מתוכן – אנחנו לא נאפשר את זה", אמר השר בנט והדגיש כי חברי הכנסת מוטי יוגב ושולי מועלם רפאלי יתנגדו לשינוי בוועדת החוץ והביטחון ובכך ידחו אותו ויאפשרו את חקיקת החוק כפי שאושר בוועדה לפני כשבועיים

לדבריו, "הרשות הפלסטינית מעבירה למעלה ממיליארד ש"ח בשנה למחבלים שרצחו אזרחים ישראלים ולבני משפחותיהם של מחבלים שחוסלו. האבסורד הזה צריך להיעצר, וזה בדיוק מה שהחוק אומר. אלא שברגע האחרון, הוכנס סעיף 'תמים' שלא יאפשר לנו לקזז אוטומטית מהרשות הפלסטינית כל שקל שהיא תעביר למטרות טרור". 

https://www.facebook.com/100009055890305/videos/1945161845795660/

בדיון הקודם בוועדה, בה אושרה הצעת החוק פה אחד לקריאה שניה ושלישית הוחלט בניגוד לעמדת משרד הביטחון על הסרת הסעיף שיאפשר לקבינט המדיני ביטחוני לעקוף בכל עת את החוק ולאפשר את העברת הכספים במלואם לרשות. סעיף זה היה ההבדל העיקרי בין הצעת משרד הביטחון לזו של ח"כ אלעזר שטרן, שאושרה בקריאה טרומית לפני יותר משנה ולבסוף הפכה להצעת חוק ממשלתית.

עם זאת, בימים האחרונים הגיש יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, בקשה לשינוי בהצעה והכנסת הסעיף שיאפשר לקבינט להחליט בכל עת על העברת הכספים לרשות הפלסטינית. בקשה זו עוררה את חמתם של משפחות שכולות רבות ונפגעי טרור כמו מיכל סלומון שאיבדה שלושה מבני משפחתה לפני כשנה בפיגוע בנווה צוף וכן שי מימון שנפצע בפיגוע בשנת 2015 בו נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד.

יו"ר הקואליציה ח"כ אמסלם התייחס לטענות ואמר כי "חוק קיזוז הטרור שנועד לקזז כספים שמועברים מהמדינה לרש"פ על תמיכתם במחבלים ובמשפחותיהם, הוא חוק מבורך וחשוב מאוד בעיני. אין שום אמת בידיעה כאילו אני מעכב אותו על דעת עצמי. זו חוצפה ועזות מצח לטעון טענה שכזו".

לדבריו, "מדובר בהליך נפוץ של הממשלה שביקשה ממני, מתוקף תפקידי כיו"ר הקואליציה, להגיש רביזיה במטרה לערוך תיקון בחוק לפני הכנתו לקריאה שנייה ושלישית. כולי תקווה שבעזרת ה' החוק יעלה להצבעה כבר בשבוע הבא וישיג את ייעודו. הייתי מצפה מאותם גורמים שהפיצו את המידע המופרך לברר את הסוגיה לעומק בטרם יטעו את הציבור".