בוטל השינוי שיזם נתניהו בחוק קיזוז משכורות מחבלים

הצעת החוק של חברי הכנסת דיכטר ושטרן אושר בוועדת החוץ והביטחון, ללא הסעיף שמתנה את קיזוז הכספים בהחלטת קבינט. החוק יעלה לקריאה שנייה ושלישית במליאה ביום שני הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/18 11:55 יד בתמוז התשעח

בוטל השינוי שיזם נתניהו בחוק קיזוז משכורות מחבלים
הפגנה להשבת גופות מחבלים, צילום: וויסאם השלמון פלאש 90

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאה שנייה ושלישית את הנוסח המקורי של הצעת החוק של חברי הכנסת אבי דיכטר ואלעזר שטרן, שמבקשת לקזז כספי משכורות המעוברות למחבלים מהכספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית.

ההצעה אושרה בוועדה בניגוד לעמדת הממשלה שביקשה לעכב את קידום החוק, והוצא ממנה הסעיף שמתנה את קיזוז הכספים בהחלטה של הקבינט המדיני-ביטחוני. ההצעה תובא למליאה ביום שני הקרוב.

אתמול הודיע יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר נפתלי בנט, כי סיעתו תתנגד לשינוי שמנסים בליכוד להכניס להצעת החוק. "הרביזיה שהוכנסה ברגע האחרון מרוקנת את החוק מתוכן – אנחנו לא נאפשר את זה", אמר בנט, והדגיש כי חברי הכנסת מוטי יוגב ושולי מועלם רפאלי יתנגדו לשינוי בוועדת החוץ והביטחון ובכך ידחו אותו ויאפשרו את חקיקת החוק כפי שאושר בוועדה לפני כשבועיים.

לדבריו, "הרשות הפלסטינית מעבירה למעלה ממיליארד ש"ח בשנה למחבלים שרצחו אזרחים ישראלים ולבני משפחותיהם של מחבלים שחוסלו. האבסורד הזה צריך להיעצר, וזה בדיוק מה שהחוק אומר. אלא שברגע האחרון, הוכנס סעיף 'תמים' שלא יאפשר לנו לקזז אוטומטית מהרשות הפלסטינית כל שקל שהיא תעביר למטרות טרור". 

מארגון נפגעי הטרור "אלמגור" נמסר: "בניגוד לפרסומים שונים, בארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' תומכים במתווה שהושג בחוק קיזוז כספי המשכורות למחבלים. החשש היה שללא המתווה היה החוק נשאב לתוך מחלוקת פוליטית בין המפלגות ונתקע כמו הצעות חוק אחרות". 

יו"ר הארגון, מאיר אינדור, הודה לחברי הכנסת דיכטר ושטרן שהובילו את החקיקה, ואמר: "מעתה יקוזזו סכומי המשכורות למחבלים מהכספים שישראל מעבירה לרשות, ללא יכולת של הקבינט לבטל הקיזוז. מאידך ויתרנו על דרישתנו להעביר את הכספים המקוזזים לנפגעי הטרור. העיקר שהרשות הפלסטינית תיענש על כל שקל שהיא מעבירה למחבלים ובני משפחותיהם".