'חוק הנאמנות בתרבות' יוצא לדרך

'חוק הנאמנות בתרבות' שהמקדמת השרה מירי רגב, המאפשר מניעת תקציבים מגופים החותרים תחת המדינה, עבר בוועדת שרים לחקיקה. כעת על החוק לעבור בכנסת בטרם יאושר סופית.

חדשות כיפה מירב כהן 21/10/18 15:54 יב בחשון התשעט

'חוק הנאמנות בתרבות' יוצא לדרך
השרה מירי רגב, צילום: הדס פרוש פלאש 90

"חוק הנאמנות התרבות" יצא לדרך בעקבות יוזמת שרת התרבות והספורט מירי רגב אישרה ועדת שרים לחקיקה את הצעת החוק שמאפשרת לראשונה למשרד התרבות למנוע תמיכה מגופים שמקיימים פעילות החותרת תחת המדינה וסמליה.

ההצעה שאושרה היא תיקון לחוק התרבות והאמנות והיא מעבירה את הסמכות לשלילת תקציבים מגופים מפרים משר האוצר לשרת התרבות.

התיקון לחוק מטיל את האחריות והסמכות בידי המשרד התרבות ומגדיר הליך מקצועי מובנה, מידתי ומסודר של הפעלת שיקול הדעת לצורך המלצה לשר התרבות האם וכיצד ובכמה להפחית  או לשלול תמיכה ממוסדות תרבות שנתמכים על ידי המדינה ונותנים במה לקולות הקוראים: לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות לאלימות או לטרור תמיכה במאבק מזוין או במעשה טרור של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, ציון יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל, מעשה של השחתה או ביזוי פיזי הפוגע בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה.  

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה על ההחלטה: "כפי שהבטחתי חוק הנאמנות בתרבות יצא לדרך. שמחה שמאבק ארוך שנמשך שנתיים הגיע לקיצו. חופש הביטוי הוא נר לרגלנו וערך מרכזי בחיים של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית אך שמירה על חופש הביטוי אינה התר להסתה כנגד מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. 
.