חוליית טרור תכננה לפגוע בנתניהו וברקת

החוליה, שקיבלה הכוונה מפעיל טרור בסוריה, תכננה לפגוע באישים בכירים, ותכניתם סוכלה לאחרונה בפעילות שב"כ. אחד העצורים הוא תושב מזרח ירושלים בעל תעודת זהות כחולה. ברקת: "ידעתי שאני יכול לישון בשקט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/18 10:47 כב בסיון התשעח

חוליית טרור תכננה לפגוע בנתניהו וברקת
בנימין נתניהו וניר ברקת, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

בשבועות האחרונים סיכל שב"כ את פעילותה של תשתית טרור, שתכננה בין היתר לפגוע באישים בכירים בהם ראש הממשלה נתניהו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת, כך הותר היום (ג') לפרסום. התשתית הוכוונה על ידי פעיל טרור מסוריה.

במסגרת סיכול התשתית נעצר לחקירה מחמד ג'מאל רשדה, 30, תושב מחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים, בעל תעודת זהות ישראלית, שריצה בעבר מאסר בגין פעילות טרור.

במסגרת החקירה עלה כי על פי הכוונת גורמי טרור מחו"ל, ובהם פעיל טרור מסוריה, תכנן רשדה לבצע פיגועים משמעותיים נגד מגוון יעדים. בין היתר תכנן רשדה לפגוע במבנים השייכים לקונסוליה האמריקאית ובמשלחת של נציגים קנדיים השוהים בירושלים במטרה לאמן את כוחות הרשות הפלסטיניים בגדה. לטובת קידום חלק מהפיגועים, התכוונה התשתית להכניס לישראל פעיל טרור מירדן.

עוד עלה בחקירה כי רשדה ביצע מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין אודות היעדים נגדם תכנן לבצע פיגועים, בהוראתו של פעיל הטרור מסוריה. בהמשך, נעצרו חשודים נוספים, שבמהלך חקירתם אומתו החשדות ונוסף מידע הנוגע לפעילות התשתית.

בשב"כ אמרו כי "מעצר החשודים סיכל פעילות טרור משמעותית אותה ביקשה התשתית לקדם". כתבי אישום כנגד המעורבים הוגשו ביום ראשון שעבר.

https://www.facebook.com/nir.barkat/videos/1477103762395573/

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הגיב לפרסום אודות המעצר, וכתב: "השב"כ שלנו הוא מהטובים בעולם. לכל אורך הטיפול באיום עודכנתי וידעתי שכשהשב"כ בתמונה והמשטרה בשטח אני יכול לסמוך עליהם ולישון בשקט ובביטחון. בכל התקופה הזו התעקשתי לא לשנות כלום בסדר היום שלי כי אסור לתת לטרור להכתיב לנו את סדר היום.

"ידע כל מי שחושב לשנות מציאות באמצעות טרור שטעות גדולה בידו. לא רק שהוא לא יצליח, אלא סופו להיתפס על ידי כוחות הביטחון ולהיענש במלוא החומרה. אנחנו לעומת זאת, נמשיך לבנות ולפתח את ירושלים ואת מדינת ישראל ושום איום לא ירתיע אותנו".