הרשות התקפלה והשר אריאל התיר כניסת פרות וירקות מהרשות הפלסטינית

שר החקלאות החליט לאפשר את כניסתם של פירות וירקות מהרשות הפלסטינית לישראל, וזאת לאחר שהרשות חזרה בה מההחלטה שלא להכניס טלאים מישראל לשטחי הרשות

חדשות כיפה מירב כהן 30/12/18 18:47 כב בטבת התשעט

הרשות התקפלה והשר אריאל התיר כניסת פרות וירקות מהרשות הפלסטינית
לא שאל אותו. אריאל ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החקלאות, אורי אריאל, החליט לעצור לפני מספר שבועות את ייבוא הפרות והירקות מהרשות הפלסטינית, בניגוד להוראת גורמי הביטחון, בשל הפרת הסכמים מצד הרשות. כעת החליט השר להסיר את ההנחיה, זאת לאחר שהרשות חזרה בה מההחלטה שלא להתיר הכנסת טלאים מישראל לשטחי הרשות הפלסטינית. 

הסיפור החל כאשר הרשות הפלסטינית הודיעה לסוחרי הבשר בשטחים שלא לרכוש טלאים מישראל, בניגוד להסכמים. השר אריאל החליט להעניש את הרשות והורה לעצור את ייבוא הפירות והירקות מהגדה. החלטה כזו תגרום להפסדים כלכלים לרשות הפלסטינים בסך של כמיליון שקלים ביום כאשר 280- 300 טון סחורה עוברים מדי יום. בנוסף זה יגרום לעליית מחירים בישראל. 

גורמי הביטחון הפצירו בשר להימנע מההחלטה הזו בשל המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון, אך השר סרב להקשיב לעצתם. 

שר החקלאות אורי אריאל בתגובה: "הרשות חזרה בה מההחלטה ותעמוד בהסכם כי הבינה מי שיפר עמנו את הכללים אנו לא ניתן את הלחי השנייה. ניצור הרתעה כך שהרש"פ תבין שלא מפרים עמנו הסכמים ובטח שלא מאיימים עלינו. לאור הודעת שר החקלאות הפלסטיני כי הוא מתיר הכנסת טלאים מתוצרת ישראלית באופן חופשי, אני מסיר את ההנחיה למניעת העברת תוצרת צמחית מהרש"פ לישראל. הרשות הבינה את הפגיעה בה לאחר שעמדנו במילתנו. אנו נמשיך  נעקוב באופן רצוף ולא נאפשר כל פגיעה בחקלאי ישראל או הפרה חד צדדית בוטה כפי שעשתה הרשות הפלסטינית במקרה זה".