השר אריאל מעניש את הרשות הפלסטינית: עוצר ייבוא של פרות וירקות

שר החקלאות החליט לעצור את ייבוא הפרות והירקות מהרשות הפלסטינית, בניגוד להוראת גורמי הביטחון, בשל הפרת הסכמים מצד הרשות. גורמי ביטחון: "חוסר אחריות". השר אריאל: "כל הפרת הסכם תיענה בתקיפות רבה״

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/18 21:48 י בטבת התשעט

השר אריאל מעניש את הרשות הפלסטינית: עוצר ייבוא של פרות וירקות
לא שאל אותו. אריאל ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החקלאות הורה לעצור את ייבוא הפרות והירקות מהרשות הפלסטינית, בגלל שהפרו הסכמים. גורמים במערכת הביטחון מאשימים: "זו החלטה חסרת אחריות ופופוליסטית שנובעת אך ורק משיקולים פוליטיים", כך פורסם ב'החדשות'. 

הסיפור החל כאשר הרשות הפלסטינית הודיעה לסוחרי הבשר בשטחים שלא לרכוש טלאים מישראל, בניגוד להסכמים. השר אריאל החליט להעניש את הרשות והורה לעצור את ייבוא הפירות והירקות מהגדה. החלטה כזו תגרום להפסדים כלכלים לרשות הפלסטינים בסך של כמיליון שקלים ביום כאשר 280- 300 טון סחורה עוברים מדי יום. בנוסף זה יגרום לעליית מחירים בישראל. 

ההתפרעויות על הגדר בליל שבת

ההתפרעויות על הגדר בליל שבתצילום: דובר צה"ל

במנהל האזרחי הבהירו לשר כי הרשות מוכנה לדבר ולמצוא פתרון, והפצירו בו לתת לזה הזדמנות ולא לפגוע בכלכלה הפלסטינית בעת הרגישה הזו.

גורמי הביטחון הזהירו את השר כי זה מעשה לא אחראי שיבעיר את השטח הנפיץ ויעודד הברחות לישראל, אך השר אריאל מידר אותם מההחלטה ואף לא התייעץ עם ראש הממשלה נתניהו:  ״זו החלטה חסרת אחריות ופופוליסטית שנובעת אך ורק משיקולים פוליטיים על חשבון הביטחון של כל הציבור - כולל המתיישבים". 

השר אריאל הגיב לדברים ואמר כי כל הפרה של ההסכמים תענה בתקיפות: ״לא אאפשר שום הפרה חד צדדית של ההסכמים".