בית האריזה ההיסטורי יהפוך לשכונת מגורים מפוארת

אושרה תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בחדרה על שטח מפעל בית האריזה ההיסטורי "תנופורט". התוכנית כוללת הקמת 724 יחידות דיור

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 13:23 יג בשבט התשפד

בית האריזה ההיסטורי יהפוך לשכונת מגורים מפוארת
הדמיה של השכונה החדשה, צילום: ערן מבל אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, החליטה לאשר את התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בחדרה על שטח מפעל בית האריזה ההיסטורי לפירות הדר "תנופורט". התוכנית הינה על שטח כולל של כ-78 דונם בסמוך לאזור התעסוקה "אגרובנק", והיא ממוקמת בקצה רחוב דוד שמעוני, בגבול שכונות ויצמן ונווה חיים, ובסמוך לתחנת הרכבת.

התוכנית החדשה, מציעה הקמת 724 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 6-24 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-145 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות של עד 80 מ"ר. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 20,150 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-3,200 מ"ר למסחר, שישולבו בקומות התחתונות של מבני המגורים וכן במבנה ייעודי למסחר ותעסוקה בן 19 קומות שיוקם בסמוך לתחנת הרכבת של חדרה. כמו כן, התוכנית כוללת 8 דונם עבור מבני ציבור, כאשר מתוכם 6 דונם יוקצו לטובת הקמת בית ספר יסודי חדש וכן כ-5.5 דונם של פארק שיוקם במרכז המתחם החדש.

סגנית מתכנן מחוז חיפה, עפרה הראל: "מדובר בתכנית חשובה להתפתחות העיר חדרה, הנמצאת במיקום אסטרטגי בסמיכות לתחנת הרכבת, צירי תחבורה ציבורית ומוקדי מסחר ותעסוקה קיימים ומתוכננים. התכנית משפרת מאוד את המצב התכנוני המאושר במקום, ומיישמת עקרונות תכנוניים עדכניים יותר של עירוב שימושים, תמהיל דיור מגוון, תכנון קומפקטי וניצול מיטבי של הקרקע המבוסס על מתחם מגורים המופרד מתנועת כלי רכב וכולל פארק ציבורי במרכזו".

התוכנית הינה ביוזמת בעלי הקרקע בשיתוף עם עיריית חדרה, ונערכה על ידי משרד ערן מבל אדריכלים.