התפנתם למלון? הגיע הזמן לחשוב על השלב הבא ולחפש דירה

חדשות כיפה דוד טי 02/11/23 23:12 יח בחשון התשפד

התפנתם למלון? הגיע הזמן לחשוב על השלב הבא ולחפש דירה
צילום: pixabay

פתרונות המגורים שהמדינה הציעה למפונים בחדרי אירוח, היו הכרחיים לימי הלחימה הראשונים, אך ככל שהזמן חולף, הגעגועים ל"בית" מציפים את הלבבות: אין פרטיות, החדרים צפופים, האוכל לא ביתי, ובעיקר – אין חיי משפחה נורמליים. הגיע השעה לחשוב על הצעד הבא שיחזיר את הביתיות למשפחה.

איך מתקדמים מחדרי האירוח לדירה זמנית?

המדינה התחייבה לשפות מפונים שדואגים לדיור עצמי, בסך 100 ₪ לילד ו 200 ₪ למבוגר לכל יום. זאת בנוסף למענק חד פעמי בסך 1000 ₪ לילד ועד 5000 ₪ למשפחה שניתן מיידית לכל מפונה ללא יוצא מן הכלל.

בסכומים אלו, מפונים יכולים לשכור דירה לטווח קצר ללא קושי. שימו לב לסכום החודשי שמצטבר למי שלא מקבל מגורים מהמדינה: זוג + ילד יקבל 15,000 ₪ לחודש ; זוג + 4 ילדים יקבל 24,000 ₪ לחודש; זוג + 8 ילדים יקבל 36,000 ₪ לחודש! כל אחת מן המשפחות הללו, יכולה לשכור דירה הולמת לגודלה בשליש מהסכום שניתן לה! הסכום שנותר יספיק לכלכלת הבית ולהוצאות נילוות.

פתרון זה נראה אידיאלי, אבל למעשה הוא לא קל ליישום. להלן אציע כמה דרכים להתמודד עם חלק מהאתגרים הכרוכים במעבר לדיור זמני.

איך שומרים על קשר עם הקהילה כשעוברים לדירה שכורה?

ניתן לשכור דירה במרחק הליכה או אפילו נסיעה, לנקודת הכינוס של הקהילה .התחבורה הציבורית בתוך העיר ניתנת בחינם למפונים, וניתן גם לנסוע ברכב פרטי מהבית למלון וחזור. חברים שרוצים לגור יחד בעת הזו, יחפשו כמה דירות להשכרה שקרובות זו לזו. הם יסייעו זה לזה במקום החדש, ויתארגנו ביניהם על הסעות/ הקפצות למקום הכינוס של הקהילה

מלאי הדירות המוצעות לשוק לשכירות קיצרת מועד הינו מוגבל

ישנן עדיין דירות מרוהטות ופנויות שמחכות לשוכרים! דירות נופש וצימרים שאין בהן תנועת לקוחות כעת; דירות סאבסלט ; ישנן זוגות צעירים שהבעל גוייס והאשה גרה אצל ההורים ודירתם פנויה; דירות שמיועדות לשכירות או למכירה שעומדות פנויות כי אין תנועה בשוק, וניתן לשכנע את המוכר להשכיר לטווח קצר בינתיים; אלו היו דוגמאות על קצה המזלג לאפשרויות למציאת דירות להשכרה לטווח קצר.

הכסף המובטח עדיין לא נכנס לחשבון של המפונים

כל משפחה צריכה לחשב מה הסכום שבוודאות יינתן לה, ומה הסכום שאולי היא תקבל בעתיד, ולחפש נכסים בתקציב שעומד לרשותה. ישנן איזורים בארץ שהשכירות בהן מאד נמוכה וסביר להניח שכל מי שירצה יוכל לממן מכספי השיפוי שכירת דירה לטווח קצר באיזורים אלו. משפחות שהגב הכלכלי שלהן מאפשר להם להוסיף מעבר למה שהמדינה נותנת יחפשו באיזורים יוקרתיים יותר.

הכותב הינו מתווך נדלן ומלווה משקיעים. בשבועות האחרונים הוא עוסק בהתנדבות בסיוע למפונים שמבקשים לעבור מהמגורים במלון לדיור עצמי . ביום ראשון בשעה 10:30 דוד טי יקיים שידור מיוחד בנושא: "איך מתקדמים מחדרי האירוח לדירה זמנית". במשדר ינתן ידע רחב וכלים פרקטיים למפונים שחפצים לעבור באופן עצמאי לדירת שכירות לטווח קצר. לפרטים נוספים וקישור למשדר