השכונה הסרוגה בלוד מתרחבת: פרויקט התחדשות עירונית ראשון

"התגשמות חלום": שכונת רמת אלישיב בלוד מתרחבת עם היתר בניה ראשון להתחדשות עירונית | הפרויקט הוא המשכה של שכונת רמת אלישיב של הגרעין התורני בלוד וצפוי להגדיל את השכונה בכ-130 משפחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 10:34 כח באלול התשפג

השכונה הסרוגה בלוד מתרחבת: פרויקט התחדשות עירונית ראשון
התחדשות עירונית בלוד, צילום: כח נדל"ן התחדשות עירונית

העיר לוד מקדמת בשנים האחרונות עשרות פרויקטים של פינוי בינוי והתחדשות עירונית ברחבי העיר, כשבסך הכל צפויים להיבנות בה במסגרת זו למעלה מ-25,000 יחידות דיור בעשור הקרוב והיא נחשבת לאחת הערים התומכות ומקדמות ביותר פרויקטים מסוג זה.

יחד עם זאת, עד היום טרם הבשילו התוכניות השונות לפרויקט ראשון בביצוע, עד שבישיבתה האחרונה של הועדה המקומית לתכנון ובניה התקבל היתר בניה לפרויקט פינוי בינוי בעיר פרויקט "טריו" של חברת כוח נדל"ן התחדשות עירונית.

בין בתי ספר ממ"ד והישיבה התיכונית לבין המרכז הקהילתי

הפרויקט הממוקם ברחוב כצנלסון, נמצא בלב שכונת רמת אלישיב בין בתי ספר ממ"ד לבנים ולבנות והישיבה התיכונית ולבין המרכז הקהילתי, גני הילדים ובתי הכנסת של השכונה ובסמוך למגדל המים ההיסטורי של לוד ויכלול בניית 130 יחידות בשני בניינים בני עשר קומות ואחד נוסף של 18 קומות. בנוסף יכלול הפרויקט שטחי מסחר ופנאי בקומת הרחוב וחניון תת קרקעי.

התחדשות עירונית ברמת אלישיב

התחדשות עירונית ברמת אלישיב צילום: כח נדל"ן התחדשות עירונית

פרויקט "טריו" בכצנלסון הינו הראשון של חברת כח נדל"ן התחדשות עירונית שיוצא לביצוע בלוד ובמקביל החברה מקדמת פרויקטים נוספים של התחדשות עירונית בעיר ובהם מתחם שלמה המלך, הצופים ועוד בהיקף כולל של מאות יח"ד נוספות.

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו מסר, "היינו כחולמים, שמח שב"ה עיריית לוד העניקה עוד היתר בניה, כאשר שנים רבות אנו עמלים על אלפי יחידות דיור בהתחדשות עירונית בלוד, ו 85% מהעיר הוותיקה תהפוך לחדשה".