בניסיון להיאבק במצוקת החניה: הפיילוט של בית החולים הירושלמי

בבית החולים הדסה הר הצופים פועלים לפתרון מצוקת החניה, ופותחים חניון "קרוסלה" עם כ-130 מקומות חניה חדשים. בהמשך תיבחן הרחבת הפיילוט גם להדסה עין כרם

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/23 16:55 כא באלול התשפג

בניסיון להיאבק במצוקת החניה: הפיילוט של בית החולים הירושלמי
חניון, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הפתרון למצוקת החנייה? בבית החולים הדסה הר הצופים השיקו מתקן חניה חדשני שמוסיף כ-130 מקומות חניה בבית החולים כך דיווח אתר "כל העיר". מתקן החניה פועל בדומה ל"קרוסלה" והוא מאפשר חניית רכבים בשטח קטן במיוחד.

כך פועל מתקן החניה החדשני

חניון קרוסלה, אילוסטרציה

חניון קרוסלה, אילוסטרציה | צילום: shutterstock

לאחר שנהג מחנה את הרכב במתקן, הרכב עולה קומה באופן אוטומטי ומתפנה חניה לרכב הבא. בסיום החניה, ניתן לאסוף את הרכב במהירות באמצעות כרטיס זיהוי. המכשיר מזהה את מיקום הרכב, מסובב את הגלגל בחזרה אחורה, ומוציא את הרכב. עם סיומו של הפיילוט בהר הצופים תיבחן הקמת קרוסלה נוספת בבית החולים הדסה עין כרם.

חניון חדש סמוך לתחנת הרכבת הקלה

נזכיר כי לאחרונה הודיעה עיריית ירושלים על פתיחת חניון חדש בשם "נחל צופים". מדובר בחניון "חנה וסע" בצפון העיר, על ציר הקו האדום של הרכבת הקלה, עם כ-1,000 מקומות חניה חדשים, בחמש קומות ובשטח של כ-26 אלף מטר רבוע.

החניון החדש בצפון העיר

החניון החדש בצפון העיר | צילום: שי שחר

מבנה החניון ייחודי ובנוי בצורת חצי גורן הפונה לכיוון עמק הארזים. החניון נפתח לתקופת הרצה ומשרת בעיקר את נוסעי הקו האדום הצמוד לו. בעתיד, החניון ישרת גם את הנוסעים ביתר קווי הרכבת הקלה הנסללים בימים אלו.