בשורה לדיירי "פינוי בינוי" - הקרן שתחסוך לכם כסף בעתיד

בשורה לדיירים ברבי קומות: מינהל התכנון גיבש הסדר חדש שיאפשר את מימון תחזוקת רבי הקומות בטווח הארוך. במסגרת ההסדר, יזמים יקבלו תוספת זכויות בניה, שתותנה בהקמת קרן למימון התחזוקה בטווח הארוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 12:52 כ באלול התשפג

בשורה לדיירי "פינוי בינוי" - הקרן שתחסוך לכם כסף בעתיד
רבי קומות בתל אביב, צילום: Michael Giladi/Flash90

בניינים גבוהים מאופיינים במערכות מורכבות, אשר דורשות שדרוג והחלפה בטווח הארוך. עלויות אלו עלולות לחרוג מכספי התשלום השוטף לוועד הבית, ולכן ככל שנדרשים תיקונים משמעותיים בבניין בחלוף השנים, על הדיירים לשאת בעלויות הכרוכות בכך. מהלך חדש של מינהל התכנון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית - "פינוי בינוי" יסייע לדיירים במימון תחזוקת רבי הקומות בטווח הארוך.

ההסדר שיחסוך לדיירים סכומי ענק

במסגרת ההסדר, יזמים יקבלו תוספת זכויות בנייה, שתותנה בהקמתה של קרן נאמנות למימון התחזוקה ארוכת הטווח של הבניינים. היקפן של הזכויות המותנות שיוקנו ליזם ייקבע בהתאם לעלויות התחזוקה המשוערות של הבניין לטווח הארוך.

על מנת לקבל היתר בנייה לבניית תוספת, יידרש היזם להציג הסכם נאמנות ובהמשך להמציא ראיה על הפקדת הכספים הנדרשים למימון התחזוקה. ההסדר החדש עוגן בחוות דעת מטעמה של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד כרמית יוליס.

פינוי בינוי בירושלים

פינוי בינוי בירושלים , צילום: Hadas Parush/Flash90

ההסדר יצא לפועל בירושלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החלה ליישם כבר עתה את ההסדר החדש. כך לדוגמה, בתוכנית פינוי בינוי בשכונת קטמונים ח-ט, הכוללת הקמת שני מבנים בגובה 39 קומות ושני מבנים בגובה 15 קומות, החליטה הוועדה להוסיף קומה אחת לכל מבנה עם 23 יחידות דיור, אשר מימושן יהיה מותנה בכינונה של קרן נאמנות בהיקף של 18 מיליון שקלים.

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, הדגיש את חשיבות התוכנית החדשה: "תחזוקת מבנים גבוהים היא אחד האתגרים הגדולים בעולם הנדל"ן, ואנחנו נותנים לו מענה באמצעות מנגנון של קרן תחזוקה שנועד בראש ובראשונה לדאוג לתחזוקת המבנים ועל איכות הבניינים לטווח ארוך, וכן להבטיח שהנטל של עלויות התחזוקה היקרות של בניינים אלה, לא יפלו על הדיירים".