פינוי בינוי חדש בפתח תקווה: 192 יחידות דיור חדשות

במסגרת הפרויקט ייהרסו 48 יח"ד בשלושה מבנים ותיקים ובמקומן ייבנה פרויקט עירוב שימושים חדש שיכלול קומת מסחר וכיכר עירונית

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/23 16:27 יט באב התשפג

פינוי בינוי חדש בפתח תקווה: 192 יחידות דיור חדשות
פרויקט גרופית קפלן פתח תקווה, צילום: בר לוי אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז החליטה בשבוע שעבר על הסרת ההתנגדויות והמלצה להפקדה של תוכנית פינוי בינוי ברחוב קפלן פינת ז'בוטינסקי בפתח תקווה. במסגרת התוכנית, אותה מקדמת חברת גרופית, ייהרסו 48 דירות בבניינים הוותיקים ברחוב קפלן 1, 3 ו-5 ובמקומן ייבנו שני מגדלים בני 192 יחידות דיור אשר יתנשאו לגובה של 27 קומות. עוד יכלול הפרויקט משרדים ותעסוקה בהיקף של 4,500 מ"ר ושטח מסחרי של כ-700 מ"ר.

בעלי הדירות הוותיקים צפויים לקבל בפרויקט דירות חדשות הכוללת ממ"ד ומרפסת שמש

הפרויקט עתיד להיבנות על שטח של כ-7.5 דונם, ויכלול הרחבות שונות לטובת הציבור, ביניהן שצ"פ של כ-650 מ"ר, הקמת כיכר עירונית שתוביל לשדרת המסחר, הרחבה של בית הספר קפלן בכ-800 מ"ר, ובניית שתי כיתות גן בגודל של כ-240 מ"ר.

הדירות בפרויקט יהיו בנות 3, 4 ו-5 חדרים וכן דירות מיוחדות. בעלי הדירות הוותיקים צפויים לקבל בפרויקט דירות חדשות הכוללת ממ"ד וכן מרפסת שמש, חניה תת קרקעית ומחסן. הפרויקט תוכנן על ידי משרד בר לוי אדריכלים, עורכי דין הדיירים הם עו"ד גיא פרבמן ומשרד עוה"ד ויניצקי, ועו"ד היזם הוא ארז שחם.

פרויקט גרופית קפלן פתח תקווה

פרויקט גרופית קפלן פתח תקווה צילום: בר לוי אדריכלים

אפשרו את קידום הפרויקט לטובת תושבי הבניינים והאזור כולו

לדברי תמיר עטאר, סמנכ"ל הנדסה בחברת גרופית, "החברה מברכת על ההחלטה ומודה לעיריית פתח תקווה ולמנהלת כרמים על כך שאימצו את הפתרונות התכנוניים שהוצעו על ידנו, ואפשרו את קידום הפרויקט לטובת תושבי הבניינים והאזור כולו. במהלך הדרך, הועלו התנגדויות בעיקר מצד בניין סמוך לפרויקט. מתוך ראיית טובת בעלי הדירות בפרויקט ובסביבתו, בחרנו להציע פתרון תכנוני שיאפשר לקדם הן את הפרויקט והן תמ"א 38 הריסה ובניה לבניין הסמוך, ואנו שמחים על כך שהפתרון התקבל הן על ידי המתנגדים והן על ידי רשויות התכנון".

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג בירך על אישור התוכנית ואמר כי "ההתחדשות העירונית בעיר נמשכת. התוכנית מכילה שטחי מסחר ותעסוקה, שטח למוסדות ציבור וחינוך, שצ"פ רחב ידיים ועוד, ונשענת על מערך תחב"צ משודרג, מערך שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים, לצד פעילות הרק"ל בסמוך".