750 מיליון שקלים: איש העסקים רוכש שטח ענק במרכז ירושלים

חברת אקסטל בראשות גארי ברנט רוכשת את שטח הפטריארכיה היוונית - אורתודוקסית ב-750 מיליון שקלים. השטח חולש על חלקים משכונות רחביה וטלביה וכולל את בית הכנסת הגדול וחלק ממוזיאון ישראל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/01/23 11:29 כה בטבת התשפג

750 מיליון שקלים: איש העסקים רוכש שטח ענק במרכז ירושלים
חלקים מהשטח שנרכש , צילום: Matanya Tausig/Flash90

רכישת ענק בירושלים: גארי ברנט מחברת פיתוח הנדל"ן האמריקאית אקסטל רוכש את אדמת הפטריארכיה היוונית - אורתודוקסיתבמרכז ירושלים מחברת ניות קוממיות השקעות. הקרקע כוללת כ- 1,000 יחידות דיור, בתי מלון, מבני ציבור ומוסדות, שטחים פתוחים ויותר מתריסר מגרשים לפיתוח. העסקה נחתמה בסכום כולל של 750 מיליון שקל. 

המלונות והמוסדות בשטחי הרכישה

בין הנכסים והמוסדות שנמצאים בשטחי הרכישה נמצאים בין היתר: מלון ענבל, מלון פרימה, דן פנורמה, חלק מבית הכנסת הגדול וחלק ממוזיאון ישראל. ההערכות הן כי אפיקי הרווח של ברנט נובעים בעיקר מהשטחים לפיתוח בתוך השטח העצום שרכש.

בית הכנסת הגדול בירושלים

בית הכנסת הגדול בירושלים צילום: Hadas Parush/Flash90

כיום הקרקע מוחכרת לקרן קיימת לישראל עד שנת 2051 עם אופציה להארכה בתנאי השכרה מחודשת על בסיס שווי השוק. ברנט הוא איש נדל"ן אמריקאי-יהודי, נשיא ומייסד חברת אקסטל פיתוח. ברנט אמר לאחר מימוש העסקה: "אני נרגש להכריז על עסקה גדולה במרכזה של אחת הערים החשובות בעולם. זהו מצב שבו כולם מרוויחים: מדינת ישראל, העיר ירושלים, התושבים ואקסטל".