דלתות חוץ - המדריך לבחירת דלת חוץ לבית

בונים בית חדש או משפצים את הקיים? בחירת דלת לבית הוא חלק חשוב מהתהליך. דלתות כניסה מהוות מעבר לדבר פונקציונאלי בלבד ויש להן תפקיד משמעותי מאוד בעיצוב הבית | כך תעשו את זה נכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/21 09:25 יא בכסלו התשפב

דלתות חוץ - המדריך לבחירת דלת חוץ לבית
דלת, צילום: canva

כל אדם שבונה בית חדש או משפץ את ביתו הקיים יודע כי אחד הפרמטרים שחשוב מאוד שישים עליהם דגש בתהליך השיפוץ או הבנייה הוא דלת הכניסה המתאימה לביתו. בעבר, דלת חוץ הייתה בעיקר דלת שמטרתה היא להעניק לכל בית ודייריו את הבטיחות המרבית וכמובן לאפשר לדיירי הבית לחיות את חייהם בפרטיות הנדרשת ועל כן, בבחירת הדלת שמו דגש משמעותי מאוד על הפונקציונליות של הדלת, על האיכות שלה, על העמידות שלה  ועל הבטיחות שלה. כיום ידוע כי דלתות כניסה מהוות מעבר לדבר פונקציונאלי בלבד ויש להן תפקיד משמעותי מאוד בעיצוב הבית הן מבחינה פנימית והן מבחינה חיצונית ועל כן, אין ספק שחשוב מאוד לשים דגש גם על עיצוב הדלת כאשר מעוניינים להתאים דלת חוץ לבית.

מהו התקן בהתקנת דלתות חוץ?

בישראל, ישנו תקן וולונטרי ולא מחייב להתקנת דלתות חוץ מטעם מכון התקנים המדורג במספר כוכביות. הדלת הפשוטה ביותר תזכה לכוכבית אחת ואילו הדלת העמידה ביותר תזכה ל4 כוכביות. הסיבה לחשיבות הדלת עצמה היא שלא מעט פורצים יעדיפו לא פעם לפרוץ את הדלת עצמה על פני לפרוץ את המנעול של הדלת ועל כן, יש להקפיד על דלת איכותית, עמידה ובטוחה. הכינוי דלת בטיחות בישראל מתכוון בעיקר לדלתות בעלות 3 כוכביות וניתן להגדיר את סוג הדלתות המדובר כסוג פופולארי ביותר לדלתות כניסה. בנוסף, המפרט של כל דלת כולל מספר בריחים, עובי אולם ועוד.

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים דלתות חוץ?

אם אתם מעוניינים לרכוש דלתות חוץ, ישנם כמה פרמטרים שכדאי מאוד שתשימו עליהם דגש טרם אתם בוחרים את הדלת הרלוונטית לכם:

ראשית כל, חשוב מאוד להקפיד כאמור על העמידות, האיכות והבטיחות של הדלת ועל כן, יש לבדוק מאיזה חומרי גלם הדלת עשויה ולהקפיד לבחור חומרי גלם איכותיים. חשוב מאוד במקביל להקפיד על התקנה איכותית ובטוחה של הדלת מטעם מתקין מוסמך של אותו יצרן. דלתות שונות מגיעות עם תקופת אחראיות שונה ועל כן, חשוב מאוד לוודא כי הדלת מצוידת בתו תקן מטעם מכון התקנים וכן חשוב מאוד לשמור את האחראיות שמוענקת על הדלת.

חשוב מאוד להזכיר כי אין באמת דלת שבלתי אפשרי לפרוץ אותה כיום ועל כן, אם אתם חוששים ששילוב חומרים שונים בדלת שלכם כגון: עץ, מתכות או זכוכית יגרום לדלת שלכם להיות חלשה יותר, כדאי שתדעו שזה לא נכון. הסיבה לשילוב החומרים היא אסתטית והיא לא משפיעה על דירוג הבטיחות.

עיצוב הדלת מהווה דבר חשוב מאוד כיום. אם בעבר לא היו שמים דגש על עיצוב דלת חוץ, הרי שכיום יודעים שיש חשיבות לבחירת דלת חוץ שתשתלב בצורה הרמונית בעיצוב הבית כולו מבחינת סגנון העיצוב שלה, מבחינת הצבעים שלה ועוד. בהתאם לכך, כיום ניתן למצוא מגוון רחב של דלתות חוץ מעוצבות, אשר מהם כל אדם יכול לבחור את הדלת המתאימה ביותר לביתו מכל היבט אפשרי.

הפרזול של הדלת גם הוא דבר חשוב מאוד שיש לשים עליו דגש. פרזול הדלת מתייחס למשקוף של הדלת, לידית של הדלת ועוד. ניתן למצוא כיום פרזולים מיוחדים לדלתות אשר משדרגים לחלוטין כל דלת כניסה. יש להקפיד שמוצרי הפרזול יהיו איכותיים.

פרמטר נוסף שחשוב לשים עליו דגש בבחירת דלת חוץ הוא כמובן המידות של הדלת. מרבית הדלתות המוצעות למכירה מגיעות כיום בגדלים סטנדרטיים ועל כן, אם הפתח הרלוונטי לדלת בביתכם גדול יותר או קטן יותר, חשוב לבחור בדלת מתאימה מבחינת מידותיה.