עכו - העיר הכי מתפתחת בישראל

העיר עכו לא עוצרת, כאשר תחומי החינוך והתיירות מזנקים קדימה עם אחוזי בגרות מרשימים ועלייה בהגעת תיירים לעיר. ישיבת ההסדר שמציינת השנה שני עשורים בעיר ממשיכה לגדול ולתרום: "השאיפה היא להשאיר כאן כמה שיותר בוגרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/22 11:16 ט באייר התשפב

עכו - העיר הכי מתפתחת בישראל
עכו - התפתחות אדירה, צילום: יח"צ

בשנים האחרונות, העיר הצפונית עכו נמצאת בתנופה קדימה בכל התחומים: תיירות שמתפתחת ושמה את העיר על המפה, מערכת חינוך שצוברת תאוצה ועם אחוזי בגרות מרשימים ושכונות חדשות שמביאות להגירה חיובית לתוך העיר. עם הטבת מס של 12 אחוזים, אסור לכם לפספס את מה שקורה בעיר הגלילית.

הסכם הגג עליו חתמה העירייה ב-2017, כולל פיתוח אינטנסיבי לאורך הצירים הראשיים של העיר. ההסכם אשר נחתם בין משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית עכו כולל פיתוח של כ-17,780 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה, בשמונה מתחמים בקרקע מדינה. חלק מהמתחמים שהוקמו בזכות הסכם זה, כבר שווקו לקהל.

בתחום החינוך, העיר ממשיכה להתקדם כאשר זו השנה השלישית שהעיר עכו זוכה בפרס החינוך המחוזי, פעם אחת זכתה אף בפרס החינוך הארצי וגם השנה היא מועמדת לקבל פרס זה. מהפכות של ממש התחוללו בתחום החינוך היסודי והעל יסודי, עם אחוזי זכאות לבגרות גבוהים, היצע של מוסדות איכותיים,  קונסרבטוריון עירוני ואחוזי גיוס מהגבוהים שנראו בעיר בשנים האחרונות.

בעיר פועלים תיכון מקיף דתי של רשת אמי"ת, ישיבה תיכונית חדשה וישיבת הסדר שמציינת השנה שני עשורים בעיר: "הישיבה הוקמה במטרה לחזק את עכו. הישיבה מעורבת בעיר בהרבה זוויות, והשאיפה היא להשאיר כאן כמה שיותר בוגרים, לחזק את התושבים ואת העיר", אומר מנכ"ל הישיבה בעז עמיר.