בלעדי חבר ועדת האיתור לבחירת מזכ"ל בני עקיבא: אין סיבה לא למנות אישה לתפקיד

עשרת חברי ועדת האיתור לבחירת מזכ"ל חדש לתנועת הנוער הדתית הגדולה בישראל, יכריעו עד פסח מי יחליף את יאיר שחל בתפקיד. לשאלת "כיפה" האם בני עקיבא מוכנה לאישה שתכהן בראש, ענה אחד מחברי הוועדה את התשובה האופטימית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/03/22 19:54 כט באדר א'

חבר ועדת האיתור לבחירת מזכ"ל בני עקיבא: אין סיבה לא למנות אישה לתפקיד
מי תחליף אותו? יאיר שחל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כבר תקופה ארוכה שוועדת האיתור למזכ"ל הבא של בני עקיבא מתכנסת בניסיון להכריע מי יחליף את המזכ"ל היוצא יאיר שחל שמכהן בתפקיד בשש השנים האחרונות והודיע בחודש שעבר על פרישתו. בשבועות האחרונים, מלווים את עבודת הוועדה קריאות למינוי אישה לתפקיד, מהלך שייחשב להיסטורי בשל העובדה שב-93 שנות קיומה של התנועה, מעולם לא מונתה מזכ"לית.

בשיחה עם כיפה, התייחס אחד מחברי ועדת האיתור לאפשרות למנות אישה לתפקיד הבכיר והבהיר כי אין סיבה שהדבר לא יקרה. בנוסף, הבהיר חבר הוועדה כי הוא מערך שההכרזה תתבצע עד פסח, קרי פחות מחודש וחצי.

בראש ועדת האיתור עומד הרב יונה גודמן, מזכ"ל התנועה וכיום המנהל החינוכי של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, וחברי הוועדה הם איש החינוך דוד חטואל, הרב נוח ויז'ונסקי רב היישוב כרמי קטיף, הרב יהודה ברנדס ראש המכללה האקדמית הרצוג, אילנית ימיני פסיכולוגית חינוכית, פרופ' תמי וולף מונזון, חוקרת ספרות ישראלית ומרצה באוניברסיטת בר אילן, אשת החינוך ויו"ר ארגון בת עמי לשעבר הרבנית יפה גיסר, אביטל שר שלום שהייתה שותפה בכירה בוועדות האיתור האחרונות, מרים שפירא פסיכולוגית ומנחת קבוצות, ומזכ"ל בני עקיבא לשעבר דני הירשברג. שמונה מתוך חברי הוועדה הנוכחים, היו חברים בה גם ב-2016 וחלקם גם ב-2011.