חברות יש עתיד לשקד: "שיגרת מסר מאיים. חזרי בך"

חברות הכנסת אלהרר, לביא, תמנו שטה וגרמן דרשו משרת המשפטים שתחזור בה מדרישתה להדיח את דינה זילבר מייצוג עמדות הממשלה, "המסר שלך: מי שיהסס להפגין דעה אחרת- אין לו מקום בשורות המדינה הזו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/18 07:24 כט בחשון התשעט

חברות יש עתיד לשקד: "שיגרת מסר מאיים. חזרי בך"
דרשו משקד לחזור בה. גרמן משמאל ולביא מימין, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

האם שרת המשפטים מאיימת על כל מי שאינו חושב כמותה? ארבעת חברות הכנסת מיש עתיד פנו הלילה (רביעי) לאיילת שקד, בדרישה שתחזור בה מהקריאה להדחתה של המשנה ליועמ"ש, זילבר, מייצוג הממשלה בוועדות הכנסת

"לצערנו הרב", כתבו חברות הכנסת קארין אלהרר, עליזה לביא, פנינה תמנו שטו ויעל גרמן, "לא אחת חזינו בגברת זילבר סופגת על בשרה מתקפות קשות, בוטות ומטרידות, בשל העובדה שהעזה להביע עמדתה, הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית".

לדבריהן, עמדותיה של המשנה ליועמ"ש, "מהמסורות והמקצועיות שבעובדי הציבור, נאמרו מדם ליבה". חברות הכנסת תקפו את השרה שקד וכתבו כי "המסר שלך, לפיו כל עובד ציבור אשר יפצה פיו יועבר מתפקידו, פוגע בעובדי הציבור, פוגם ביכולתם לעבוד בצורה המקצועית ביותר, באופן אשר עלול לסכן את השירות הציבורי ואת עתיד המדינה כאחד".

השרה אילת שקד

השרה אילת שקדצילום: רועי עלימה, פלאש 90

אמש, שיגרה שקד ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, מכתב ובו דרישה להדיח את זילבר מייצוג משרדה והממשלה בוועדות הכנסת, בטענה שהיא אינה ממלאת את תפקידה ומרבה להביע עמדות אישיות הנוגדות את החלטות הממשלה, "אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטיות של זילבר צריכה למצוא את ביטוייה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת". שקד הותקפה על דרישתה על ידי חברי האופוזיציה משמאל וקיבלה תשבחות מחבריה למפלגת הבית היהודי ומחלקים בחוגי הימין.

כאמור, מי שהצטרפו למגנים היו חברות יש עתיד שטענו במכתבן כי דבריה של זילבר, עליהן רתחה שקד, "היו שופר לעובדי ציבור רבים אשר חוששים להביע את עמדתם בגלוי, בשל הפחד מחיצי הביקורת והשטנה שיופנו לכיוונם על ידי נבחרי הציבור".

לסיום ציינו והטיחו בשרת המשפטים כי "בהתנהלותך היום, שיגרת מסר ברור, חריף ומאיים לכל אותם עובדים ולפיו מי שיעז להביע ביקורת- יורחק לאלתר. מי שיהסס להפגין דעה אחרת- אין לו מקום בשורות המדינה הזו".