חברת הצוללות: אין קשר בינינו לבין החברה שהיתה בבעלות נתניהו

תאגיד 'טיסנקרופ' במכתב רשמי: אין קשר עסקי בינינו לבין חברת 'גרפטק', בה החזיק ראש הממשלה במניות. המכתב שומט את הקרקע, לכאורה, מתחת לטענת כחול לבן כי נתניהו הרוויח מיליונים מעסקת הצוללות. במכתב החברה נאמר כי עיתונאים ישראליים קיבלו את המידע בעבר, אך הוא לא התפרסם עד היום

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/03/19 12:08 יז באדר ב'

חברת הצוללות: אין קשר בינינו לבין החברה שהיתה בבעלות נתניהו
אין קשר בין החברות. נתניהו על הצוללת החדשה של חיל הים, ספטמבר 2014, צילום: קובי גדעון, לע"מ

"אתה לא העיתונאי הראשון מישראל ששואל אותנו על גרפטק וכולם קיבלו את אותה התשובה, שאין קשר בין הצוללות לגרפטק". כך נכתב במכתב רשמי של חברת 'טיסנקרופ' הגרמנית, לעיתונאי אראל סג"ל, במענה לשאלה על הקשר בין החברה, המחזיקה בבעלותה את המספנות שבנו את הצוללות לחיל הים הישראלי, לבין חברת 'גרפטק', החברה שבבעלותה היתה חברה אחרת, בה החזיק ראש הממשלה נתניהו במניות בתחילת העשור.

מהמכתב עולה כי עיתונאים ישראליים קיבלו את המידע על כך שלא היה קשר בין שתי החברות בעבר, ומכאן, לכאורה, שהטענה של מפלגת כחול-לבן על כך שנתניהו גרף מיליונים לכיסו מעסקת הצוללות אינה נכונה - אך בחרו שלא לפרסם אותו, וסג"ל הוא הראשון לפרסם את המידע, הבוקר (א') בתוכניתו ברדיו 103FM.

בני גנץ

בני גנץצילום: פלאש 90

כזכור, יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, טען במסיבת עיתונאים כי נתניהו הרוויח כסף מעסקת הצוללות בין ישראל לגרמניה, מאחר והיה בעל מניות בחברת אלקטרודות הגרפיט 'גרפטק', אותה חברה שרכשה את חברת 'סידריפט' שהיתה בבעלות בן דודו, נתן מיליקובסקי, ונתניהו החזיק במניות בה; "בשבועות האחרונים המצב הבטחוני של ישראל עומד שוב במבחן", אמר גנץ לפני כשבוע. "בימים האחרונים התגלו פרטים חדשים וחמורים אודות עסקת הצוללות. פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה. עומדים מולכם שלושה רמטכ"לים וחבר קבינט שהוסתר מהם שראש הממשלה מקבל כסף. שישה עשר מיליון שקל שהלכו לכיס שלך נתניהו. מחברה שקשורה ישירות לעסקת הצוללות". בהמשך מסיבת העיתונאים דרשו שאר ראשי כחול-לבן, יעלון, לפיד ואשכנזי, מנתניהו לחשוף את הסיבות שהביאו אותו לקיים את עסקת הצוללות באופן שקיים אותה, תוך שהם ממשיכים לטעון שגרף מיליונים לכיסו מהעסקה.

ההנחה היא שהמתקפה של ראשי כחול-לבן הביאה את נתניהו באופן מפתיע אמש (מוצ"ש) לראיון באולפן חדשות 12. בראיון טען נתניהו, כפי שכבר טען קודם לכן בפומבי, כי מדובר בעלילת דם וכי לא הרוויח דבר מעסקת הצוללות.

במכתב של ‏חברת טיסנקרופ לעיתונאי אראל סג"ל, שפורסם כאמור הבוקר ברדיו 103FM נאמר כי המספנה בקיל, שמייצרת את הצוללות, לא קנתה את אלקטרודות הגרפיט מחברת גרפטק. אין קשר עסקי בין החטיבה הימית של טיסנקרופ לבין חברת גרפטק.