חברי הבית היהודי לבנט ושקד: הביעו תמיכה בעופר ברקוביץ'

שלומי לוי, חבר מרכז בבית היהודי, וחברים ותומכים נוספים של המפלגה הודיעו כי האדם הראוי ביותר מבחינתם להנהיג את ירושלים הוא יו"ר 'התעוררות', "המועמד שהכי קרוב לחזון של הבית היהודי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/18 16:10 יט באלול התשעח

חברי הבית היהודי לבנט ושקד: הביעו תמיכה בעופר ברקוביץ'
קורא לבנט לתמוך בעופר ברקוביץ. לוי עם יו"ר הבית היהודי, צילום: שלומי לוי

בבית היהודי עדיין לא החליטו במי לתמוך לראשות העיר ירושלים ויו"ר הסניף בבירה אף התנצחה עם אנשי 'התעוררות'. אך לפחות עבור מספר צעירים מהציונות הדתית, שאחד מהם הוא חבר מרכז במפלגתו של בנט, הנושא כבר הוכרע והיום (חמישי) הם הוציאו הודעת תמיכה בעופר ברקוביץ'.

שלומי לוי, חבר מרכז הבית היהודי, חבר לצעירים דתיים נוספים בעיר כדוגמת יערה שילה, שגם היא חברה במפלגה מבחינה ארצית אך פעילת התעוררות ברמה המקומית. השניים וחבריהם סיפרו כי את ההשראה לתמיכה בברקוביץ' קיבלו דווקא מנפתלי בנט ואיילת שקד.

"לפני כשש שנים עם כניסתם של שקד ובנט לזירה הפוליטית", כתבו "ניצתה בנו האש להירתם ולעזור לגוף פוליטי ערכי המשלב דתיים וחילונים יחד עם עשייה ציונית ,מורשת ישראל ואהבת העם והארץ. ריכזנו עשרות כנסים ואירועים בירושלים למענם בפעילות אינטנסיבית להצלחתם שכיום הצלחתנו". 

לוי עם שקד

לוי עם שקדצילום: שלומי לוי

בהמשך הודעת התמיכה הוסיפו כי "כשרואים כיום את מפת המתמודדים בירושלים אין ספק שעופר ברקוביץ' מגשים את המטרות והשאיפות שאותם נרצה להגשים כחזון של הבית היהודי החדש. לכן אנו פעילים מרכזיים של הבית היהודי קוראים להצביע לראשות העיר לעופר ברקוביץ' ולשכנע ולהשפיע בסביבתו הקרובה על מנת שיהיה ראש העיר הבא שלנו בעיר החשובה מכולם- ירושלים".

להודעת התמיכה ביו"ר התעוררות הצטרפו גם תומכים נוספים בבית היהודי ופעילים דתיים בעיר כמו שי ולימור שרוני גולזרפור, שירה בדיחי, בן בוקסר ודב גוגנהיים

לוי עצמו פנה לשרי הבית היהודי ואמר כי הוא "קורא לחבריי, איילת שקד ונפתלי בנט לתמוך בעופר ברקוביץ'  לראשות עיריית ירושלים. המועמד שהכי קרוב לחזון של הבית היהודי, מסורתי, ערכי וחברתי, איש ירושלים אמיתי, המשלב באופן מעשי דתיים, חילונים, מסרותיים וחרדים, ספרדים ואשכנזים. בית של כולם".

בתנועת התעוררות ברכו על התמיכה ומסרו כי "עכשיו זה ברור. הציבור הירושלמי מימין ומשמאל עם עופר ברקוביץ'. הציונות הדתית בירושלים מתעוררות ומבינה היום שעופר ברקוביץ' הוא המועמד היחיד שלא רואה בהם תושבים סוג ב' ולא יערוך דילים על גבם.  הציבור מאס בעסקנות ובדילים ולכן מתחבר לעופר - מנהיג ירושלמי המחובר לשטח, המחויב באופן ערכי ועמוק לשמור על ירושלים ועל היכולת של כל האוכלוסיות לחיות בה זו לצד זו ולא אחת על חשבון השניה".