חברותיה של אורי אנסבכר חזרו לאולפנה בה למדו

חברותיה של אורי, שסיימה לפני כחצי שנה את לימודיה באולפנת ראש צורים, הגיעו לאולפנה לחזק את התלמידות ולהספיד את חברתם שנרצחה: "לאורי היה חיוך תמידי ושמחת חיים בלתי נגמרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/19 11:51 ה באדר א'

חברותיה של אורי אנסבכר חזרו לאולפנה בה למדו
חברותיה של אורי בתפילה לזכרה, צילום: ללא

חברותיה של אורי אנסבכר, שנרצחה ביום חמישי סמוך לעין יעל, מתכנסות מאז שעות הבוקר באולפנת בני עקיבא ראש צורים, שם למדו יחד. אורי אנסבכר הי"ד סיימה רק לפני שנה וחצי את לימודיה באולפנת בני עקיבא ראש צורים. הבוקר 
(א') עשרות מחברותיה, בוגרות האולפנה, התכנסו היכן שלמדו, להקים לזכרה פינת זיכרון לחבק ולשתף בכאב.

מוקדם בבוקר התכנס הצוות החינוכי עוד טרם הגעת התלמידות והבוגרות זאת כדי להערך נכון להתמודדות עם אתגרי היום. המנהל החינוכי של הרשת, הרב ד"ר יונה גודמן, ביקש "לפתח שיח משתף בין התלמידות לבין עצמן, לאפשר לעצמנו לדבר על הכאב, על החששות עם יש. חשוב להבין שיהיו דעות שונות ולבטים כמחנכים נצטרך לדעת לנתב את השיח למקום הנכון". כשהתכנסו כלל הבוגרות עם התלמידות ביקש הרב גודמן "את הוואטסאפים שקיבלתן עדיף למחוק. לא רק שאינם נכונים ומלאים בדיות, אין בהם מה לתרום לנו ולכן".

צילום: ללא

 בהמשך השיח כשעלו ענייני אמונה ביקש גודמן לדבר על השרשת של עם ישראל ועל המקום בו אנו ניצבים כיום "בחודש אדר אנחנו לומדים ומזכירים שכאשר ניתנו גזרות המן ראינו בכך אסון ואפילו כלייה, אחר כך קרה הנס עם ישראל לא רק שניצל אלא עלה מעלה. אנחנו חיים בדור של גאולה, חזרנו מהגולה לישראל ולצערנו הדרך עוד ארוכה. עדיין לא עלו כל היהודים ועדיין אנחנו לא יכולים לטייל בארץ ישראל כולה בבטחה.. אבל אנחנו קרובים וזה תלוי גם בנו" לסיום שיתף הרב בדברי אימה של אורי בהלוויה : "אני מבקשת ממי שהדברים נכנסים לליבו, שכל אחד יעשה משהו אחד קטן של להוסיף אור בעולם, מעשה אחד של טוב, ואולי ינכיח את אורי בעולם ואולי תהיה לנו קצת נחמה".

במהלך ההתכנסות התפללו הבנות, אמרו פרקי תהילים ושרו. חלק מחברותיה של אורי סיפרו בקול סדוק על "חברה שהיתה בעלת לב גדול ומכיל. חיוך תמידי ושמחת חיים בלתי נגמרת".