"חבל שאנחנו רומסים את הכבוד שלנו"

אביו של יוסף עותמאן, שנרצח בפיגוע בהר אדר, תקף בחריפות את החזרת גופת המחבל, ואמר: "מה קיבלנו בתמורה? מבזים את הדם של הילדים"

חדשות כיפה דויד ליבנה 18/02/18 09:33 ג באדר התשעח

"חבל שאנחנו רומסים את הכבוד שלנו"
זירת הפיגוע בהר אדר, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

איסם עותמאן, אביו של  יוסף ז"ל שנרצח בפיגוע בהר אדר, הגיב בזעם על החזרת גופת המחבל שרצח את בנו. בסרטון תגובה שהפיץ הוא מספר כי אף אחד לא עדכן את המשפחה על המהלך. 

לדבריו, "קיבלתי את ההודעה שהחזירו את גופת המחבל, שרצח את בני יוסף בכורי היקר, יחד עם עוד שני בחורים. החזירו את גופתו לפני כניסת שבת, ב'שושו' ובסתר בלי שאף אחד ידע, בלי שאף אחד הודיע לי. יש פה הפרת החלטת קבינט, מישהו רצה להסתיר, אני לא מבין למה מסתירים את זה ככה?.
מי שמסתיר הוא מפחד ממשהו. חבל שזה נעשה ככה, זה פעם אחת עצוב".

בנוסף תקף איסם את החזרת הגופה ללא תמורה: "פעם שנייה ביזיון, מה קיבלנו בתמורה? החזירו את גופת המחבל הארור למשפחה שלו חגגו, נהנו. מה אנחנו קיבלנו בתמורה? יש גופות של חיילים בעזה, קיבלנו אותם חזרה? לא. לא קיבלנו כלום.

"חבל שאנחנו רומסים את הכבוד שלנו, מי שהחליט את ההחלטה הזאת, אני מציע לו - תחשוב עוד הפעם עלינו, תחשוב על המשפחות השכולות בישראל. ככה לא עושים להם. לא מבזים את הדם של הילדים שלהם. תחשבו עוד הפעם, תתעוררו, לא נותנים מתנות, הכל נראה שנרמס לחינם, חבל".

ארגון "חוננו" שמייצג את משפחות המאבטחים שנרצחו בפיגוע הקשה שלח מכתב לשר הביטחון ולגורמים נוספים במערכת הביטחון לפני כמה חודשים, בו דרש שלא להחזיר את גופת המחבל, וליידע את המשפחה בכל התפתחות בעניין. ב"חוננו" מספרים כי המכתב לא נענה עד היום.

מנכ"ל "חוננו", שמואל מידד (זנגי) הוסיף כי "החזרת גופה של מחבל רוצח כמה דקות לפני שבת לידי תהלוכת ראווה של צמאי דם כשאין שום סיבה הנראית לעין לנהוג כך - זה תיק ה 10,000. בתיק הזה יש כמה אשמים בנוסף על ראש הממשלה, ואנחנו נדרוש הסברים עליו.

"את הכאב הצורב של המשפחות אנחנו חווים יום יום, וחבל שאין אף נציג של המדינה שמעדכן את המשפחות ומרגיש את כאבן. ועדיין לא הצלחנו לקבל מענה על חקירת המחדלים הרבים שהיו באירוע רצח המאבטחים בהר אדר".

איסם עותמאן בהלוויית בנו יוסף

איסם עותמאן בהלוויית בנו יוסףצילום: הדס פרוש/פלאש 90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן