אושר בטרומית: המדינה תוכל להחזיק בגופות מחבלים

על רקע פסיקת בג"ץ לפיה למדינה אין סמכות להחזיק בגופות לצורכי מיקוח, אושר החוק במליאה. "מבהירים היום שניתן יהיה להחזיק בגופות מחבלים באם המדינה תראה לנכון לעשות זאת", אמר יוזם החוק, ח"כ סמוטריץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/18 14:11 ח בשבט התשעח

אושר בטרומית: המדינה תוכל להחזיק בגופות מחבלים
הפגנה להשבת גופות מחבלים, צילום: וויסאם השלמון פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את חוק החזרת גופות מחבלים, לפיו ניתן יהיה להחזיק בגופות מחבלים אם המדינה תראה בכך לנכון. החוק הובא לאישור על רקע פסיקת בג"ץ שקבעה כי מאחר ואין חוק ספציפי שמאשר לה לעשות כן, המדינה לא יכולה להחזיק בידיה בגופות לצורכי משא ומתן.

בפסיקת בג"ץ שניתנה לפני כחודש קיבלה המדינה שישה חודשים לנסח חוק חדש שכזה, שיעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים, והיום הוא אושר כאמור בקריאה טרומית.

יוזם החוק, ח"כ בצלאל סמוטריץ', בירך על אישורו בקריאה טרומית, ואמר: "ראשית, ברכות לשר ארדן על קידום החוק וחיזוק של מה שאמור להיות מובן מאליו. צר לי על פסיקת בג"ץ המקוממת שאסרה על החזקת גופות מחבלים.

"לאור דרישת בג"ץ אנחנו מבהירים היום שניתן יהיה להחזיק בגופות מחבלים באם המדינה תראה לנכון לעשות זאת. הודעתי היום במליאה שבדיונים על החוק בוועדה נוסיף גם את סמכות המשטרה להחזיק גופות מחבלים, לא רק כדי למנוע הסתה והלוויות ענק אלא גם כקלף מיקוח להשבת גופות חיילי צה"ל.

"נמשיך לעשות כל שביכולתנו לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ולהעמיד לרשות רשויות הביטחון את הכלים הנדרשים להם במלחמתם בטרור".