קבר יוסף שופץ מחדש | מח"ט שומרון: "במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו"

מתחם קבר יוסף שופץ מחדש לאחר שהושחת על ידי פורעים ממחנה הפליטים בלאטה מספר פעמים. עם היציאה למבצע אמר מח"ט שומרון רועי צווייג: "לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים. זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/22 07:15 יב בניסן התשפב

קבר יוסף שופץ מחדש | מח"ט שומרון: "במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו"
שיפוץ קבר יוסף, צילום: רועי חדי - מועצה אזורית שומרון

משקמים את ההריסות: צוות בינוי של מועצת שומרון נכנס לפנות בוקר לקבר יוסף יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון ובליווי חטיבת שומרון וברגעים אלו (ד') משפץ את המקום - לאור יום.  לאחר שפורעים ערבים שרפו והשחיתו את המתחם.

שיפוץ קבר יוסף לאור יום נעשה היום לראשונה מאז ננטש בהוראתו של ראש הממשלה דאז אהוד ברק. השיפוץ הנרחב מתבצע לאחר שבתחילת השבוע עשרות פורעים ערבים תושבי שכם השחיתו קשות את המתחם ושרפו אותו. 

מח"ט שומרון: "פועלים היום ביד רמה כאבותינו"

בתחילת התנועה אל"מ רועי צוויג מח"ט שומרון נתן את פקודת היציאה בקשר ללוחמים: "תחנת לוחמני, כאן קודקוד, היום אנו יוצאים למבצע תיקון ההרס של מתחם קברו של יוסף. במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו, כנאמר "לזרעך אתן את הארץ הזו" ואנו פועלים היום, ב"יד רמה" כאבותינו שעל יציאתם ממצרים בפסח שנחגג עוד שלשה ימים אומר הכתוב "בעצם היום הזה"! לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים! וכך אנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל. תחנות לוחמני תחילת תנועה אל העיר שכם".

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן מוביל את מבצע השיפוץ במקום יחד עם צוות המועצה האזורית שומרון, מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים שליד המועצה האזורית שומרון בניהולו של נתנאל שניר, וחברת הבנייה הר כביר מאלון מורה. האבטחה והליווי נעשו על ידי חטיבת שומרון בפיקודו של מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג. במקום נכחו גם קצינים רבים ואנשים מהמועצה.

"הם לא יכולים לנצח אותנו"

במהלך מבצע השיפוץ, צוות בינוי של המועצה האזורית שומרון וחברת הר כביר בנו מחדש את החלקים במצבת האבן של קבר יוסף שנותצו ונהרסו על ידי הפורעים הערבים. בנוסף, הצוות צובע מחדש את קירות הקבר שהושחרו לאחר השריפה, מפנים שברים והריסות, מתקנים את החלונות מחליפים את מערכת האינסטלציה שהושחתה ומתקינים מחדש את מערכת החשמל במקום. 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הסביר: "זהו יום היסטורי. הגענו לכאן עם שחר, ולאור היום, רגע לפני חג החירות, להחזיר את הכבוד הלאומי של עם ישראל ואת כבודו של יוסף שחולל. הפורעים הברברים מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית ידעו היטב מדוע הם שורפים והורסים בקבר יוסף הצדיק. הם יודעים שכל עוד עם ישראל מהארץ ומחו"ל - בהובלת ההתיישבות בשומרון, ממשיך ופוקד את המקומות הקדושים לו ואתרי המורשת הלאומיים הם לא יכולים לנצח אותנו".