זבולון אורלב ל'כיפה': "בתקופת בנט לא הרגשתי בבית"

יו"ר המפד"ל לשעבר שובר שתיקה בת שש שנים. "בנט הפיל את הבית על יושביו ופגע פגיעה אנושה במפלגה", הוא תוקף את היו"ר הפורש, ומסביר למה התנזר מהתקשורת: "לא רציתי להיות שותף ולקחת חלק בפעילות של מפלגה שאני חולק על דרכה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 04/02/19 11:36 כט בשבט התשעט

זבולון אורלב ל'כיפה': "בתקופת בנט לא הרגשתי בבית"
זבולון אורלב, צילום: אורי לנץ, פלאש 90

זבולון אורלב, לשעבר יו"ר המפד"ל, שהובס על ידי נפתלי בנט ערב בחירות 2013, חוזר לדבר. אחרי שש שנים של דממת אלחוט מצדו, הוא הודיע כי יגיע לכינוס המרכז הערב (ב'), ובשיחה עם חדשות כיפה הוא אומר: "אני מגיע הערב כי אני רוצה לתת גיבוי לכל המהלך, לתמוך ולהתגייס כדי שהבית היהודי יצליח. סוף סוף הבית חוזר למקורותיו". 

אורלב כיהן בתפקיד יו"ר המפד"ל משנת 2005 עד 2008, וכיהן בתפקיד שר הרווחה בכנסת ה-17. לאחר התבוסה לבנט, ערב בחירות 2013 ירד אורלב למחתרת וסירב להתראיין לתקשורת, או לקחת חלק בפעילות הפוליטית של המפלגה: "בכל שש השנים האחרונות הרגשתי לא כל כך בבית. חלקתי על דרכו של נפתלי בנט, ולכן התנזרתי מפעילות פוליטית בכלל ומהבית היהודי בפרט". לדברי השר לשעבר: "בשנים שבנט היה בראש - זה לא היה המפד"ל המקורי. אפילו הוא חושב זאת, לכן הוא עזב". 

"הדרך של בנט ושקד זו אינה דרכה של המפד"ל"

אורלב הוא חבר מרכז הבית היהודי, אך לא הגיע לישיבות המכריעות על עתיד המפלגה בשבועות האחרונים: "כל שש השנים האחרונות לא הייתי באף ישיבת מרכז, כי לא רציתי להיות שותף ולקחת חלק בפעילות של מפלגה שאני חולק על דרכה. נשארתי חבר מרכז כל החיים אבל התנזרתי ולא התראיינתי". 

"חלקתי מאוד על הדרך בה בנט ושקד הובילו את הבית היהודי", הוא מסביר. "זו אינה דרכה של המפד"ל ושל הבית היהודי. היום אני מרגיש שהבית היהודי חוזר למקורותיו, לדרכו ההיסטורית ולשליחות שלו". 

 ברכות בימין. בנט ושקד

בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

אורלב, שהפסיד לבנט בפריימריז הפתוחים הראשונים בתולדות המפלגה, לא חוסך את ביקורתו ממי שעזב את המפלגה בהפתעה לפני כחודש: "בנט הפיל את הבית על יושביו", הוא אומר בהתייחס לעזיבתם של בנט ושקד את המפלגה. "הוא פגע פגיעה אנושה במפלגה. זה היה מעשה שפל שלא היה לו תקדים בפוליטיקה הישראלית, ולכן הבית היהודי נקלע למצב קשה. אני מתגייס כדי שהבית היהודי יקבל את המקום שראוי לו בבחירות. 

אתה מתכוון לחזור לחיים הפוליטיים?

"אמרתי שאני רוצה לבוא ולעודד, אבל אני לא חוזר לפעילות פוליטית. אני בא לתמוך. אם יגייסו אותי לשליחויות אני אתגייס, אבל לא פוליטיות. יצאתי מהחיים הפוליטיים ואין לי כוונה לחזור. אני חוזר עכשיו להיות פעיל מאוד, כדי לעזור למפלגה על פי הלך הרוח של המנהיגים החדשים".

אורלב סירב להשיב מה דעתו על ההחלטה לכונן ועדה מסדרת. "אני לא רוצה לחפור, אני בא לתמוך ולעזור".

"כשהייתי בכנסת הייתי שותף לכל החיבורים הפוליטיים בציונות הדתית"

הבית היהודי יעבור את אחוז החסימה?

"הבית היהודי תמיד עבר את אחוז החסימה. אני מקווה שזה יהיה גם בשיתוף עם האיחוד הלאומי".

גם עם עוצמה יהודית?

"גם עם עוצמה יהודית. אני לא מנהל את הפוליטיקה. כשהייתי בכנסת הייתי שותף לכל האיחודים בבית היהודי ובציונות הדתית, אך אני לא אגיד מה עכשיו נכון ולא נכון. לא אביע את דעותיי אלא אם כן יבקשו ממני".

מה דעתך על הבחירה ברב רפי פרץ?

"אני חושב שהמינוי של הרב רפי פרץ הוא מינוי מעולה ומוצלח. הוא האדם המתאים ביותר מבין כל המועמדים".