זאת לא טעות: 'הארץ' ביקש לפרסם את הקמפיין נגד הלהט"ב

מו"ל הארץ, עמוס שוקן, הודיע כי מודעה של תנועת 'חזון', שעוררה זעם בקהילה הלהט"בית, פורסמה בעיתון בטעות, אלא שמידע שהגיע לחדשות כיפה מוכיח - נציג מכירות של 'הארץ' פנה לחזון בבקשה לפרסם את המודעה. שוקן: לא כל איש מכירות יודע מה מותר לפרסם ומה לא

חדשות כיפה יהונתן קליין וגלעד כהן, חדשות כיפה 21/02/19 14:49 טז באדר א'

זאת לא טעות: 'הארץ' ביקש לפרסם את הקמפיין נגד הלהט"ב
אבא ואמא זה משפחה, צילום: תנועת חזון

פורסם בטעות? נראה שלא. מו"ל עיתון הארץ, עמוס שוקן, כתב מוקדם יותר היום (ה') בחשבון הטוויטר שלו, כי המודעה של תנועת 'חזון', שפורסמה בעמוד הראשי של הארץ הבוקר, ועוררה את זעמה של קהילת הלהט"ב, בשל הקביעה בה כי 'משפחה נורמלית = אבא ואמא", פורסמה בעיתון בטעות, ולא תפורסם יותר מאחר והדעות בה פסולות, לדבריו.

אלא שמידע שהגיע לחדשות כיפה מעלה, כי הבקשה לפרסם את המודעה הגיעה בכלל מיוזמתו של עיתון הארץ. צילומי מסך של התכתבות ווטסאפ, שהגיעה לידינו, מעלה כי איש המחלקה המסחרית בהארץ פנה לנציג תנועת 'חזון', לאחר שראה את מודעת החוצות של התנועה, שעוררה גם היא ביקורת קשה והוסרה תוך כמה שעות, וביקש לפרסם את המודעה ב'הארץ'. 

ההתכתבות בין נציג

ההתכתבות בין נציג 'הארץ' לנציג חזוןצילום: צילום מסך

כזכור, מו"ל הארץ, עמוס שוקן כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "המודעה הזאת פורסמה בטעות ולא נפרסם אותה או שכמותה בעתיד. מבחינתי זאת עמדה גזענית שאסור לתת לה מקום, כמו לכל עמדה גזענית אחרת".

בתגובה לדברים אמר עמוס שוקן, בשיחה עם חדשות כיפה, כי "יש בחור בשם הזה בארץ, אבל אני לא יודע אם הוא פנה אליהם בפרסום. לא כל איש מכירות יודע מה כן ומה לא, בדרך כלל מודעה פוליטית מגיעה לאישור המערכת, אני מניח שאולי בגלל שהבחירות עוד לא ממש התחילו, אז זה עוד לא נכנס למערכת".

המשך ההתכתבות של נציג הארץ עם נציג חזון

המשך ההתכתבות של נציג הארץ עם נציג חזוןצילום: צילום מסך

היום פנו בחזון לאותו נציג מהארץ, על מנת לקדם את המשך פרסום הקמפיין, אך נדחו בטענה כי "יש הנחיה לבדיקת הנושא", ללא הסברים נוספים. מתנועת 'חזון' מסרו בתגובה: "בשבע השעות האחרונות שנותרו לסיום גיוס החתימות אנו בטוחים שהציבור הרחב יצביע באמצעות החתימות על הנורמאליות, על היהדות, ועל העובדה שעיתון הארץ מזמן התנתק מהמציאות."

עוד הם מבקשים להזכיר, כי אתמול בבוקר יצאה תנועת חזון למבצע החתמות על 'האמנה הישראלית' שהם כתבו לקראת הבחירות הקרובות. באמנה נכתב כי "היהדות היא סלע קיומנו בארץ ישראל". החתומים על האמנה מתחייבים שהם יתמכו רק במפלגות שיחזקו את הזהות של מדינת ישראל ויפעלו למען הערכים של מסורת, שבת ומשפחה. עד כה חתמו על האמנה למעלה מ-50,000 איש ובתנועה מצפים כי ההצלחה של המבצע תימשך ובשעות הקרובות מספר החותמים אף ילך ויגבר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן