התשובה לאונסק"ו: ממצאים ארכיאולוגיים מי-ם יוצגו באו"ם

תערוכה ייחודית שתיפתח במטה האו"ם תציג עשרות פריטים שמעידים על היסטוריה יהודית בת אלפי שנים בבירת ישראל. בין היתר יוצגו חותם "שר העיר" מתקופת בית ראשון וחותם המלך חזקיהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/18 10:47 יז באדר התשעח

התשובה לאונסק"ו: ממצאים ארכיאולוגיים מי-ם יוצגו באו"ם
האסיפה הכללית של האו"ם, צילום: shutterstock

עשרות ממצאים ארכיאולוגיים שמוכיחים את הרצף ההיסטורי היהודי בירושלים במשך 3,000 שנה, יוצגו השבוע במיקום מרכזי במטה האו"ם בניו יורק. הממצאים יוצגו ביוזמת שגריר ישראל באו"ם דני דנון ושר ירושלים ומורשת זאב אלקין, כתשובה להחלטות באונסק"ו נגד הזיקה של ישראל לירושלים ולהר הבית, ולאור הגינויים באו"ם לאחר הכרזת נשיא ארה"ב טראמפ על ירושלים כבירת ישראל.

על פי הפרסום ב-ynet, לפתיחת התערוכה ביום חמישי הקרוב הוזמנו שגרירים, דיפלומטים ובכירים באו"ם. במסגרת התערוכה יוצגו עשרות מיצגים ארכיאולוגיים מקוריים שהתגלו בישראל וממחישים את הקשר הרציף של העם היהודי לישראל ולירושלים בתקופות שונות.

בין היתר, יוצגו טביעת החותם של "שר העיר" של ירושלים מתקופת בית ראשון שהתגלתה רק לפני כחודש, חותם המלך חזקיהו בן אחז מלך יהודה, ציור קיר של מנורה שהתגלה בביתם של כהנים, חותם מתקופת בית ראשון שעליו כתוב בעברית "לנתניהו בן יאש", אשר נמצא בחפירות בחלקה הצפון מערבי של רחבת הכותל, ועוד. הממצאים יובאו לניו יורק בעזרת חברה מיוחדת ששכרה רשות העתיקות, שתלווה את הפריטים המקוריים עם ביטוח מיוחד לממצאים. מחצית מהפריטים שיובאו יהיו מקוריים ומחציתם העתקים (רפליקות).

טביעת החותם לשר העיר ירושלים

טביעת החותם לשר העיר ירושלים שתוצג בתערוכהצילום: קלרה עמית, רשות העתיקות

מארגני התערוכה מתכוונים לחלק העתקים של חותם "שר העיר" לכמה עשרות מהמכובדים שהוזמנו, כמזכרת מהתערוכה הייחודית. ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בפתיחת התערוכה בתום ביקורו בארה"ב.

"האמת ההיסטורית היא התשובה הטובה ביותר להחלטות המבישות ולניסיונות לערער על הקשר הנצחי בין העם היהודי לבירתו. ירושלים הייתה ללב ולנשמה של העם היהודי במשך יותר משלושת אלפים שנים וכך תישאר. זהו הזמן עבור מדינות נוספות לקבל את ההחלטה הצודקת ולהעביר את השגרירויות שלהן לירושלים", אמר השגריר דנון לקראת פתיחת התערוכה.

"אנחנו באים לאו"ם כדי להגיד להם בצורה הכי ברורה - אי אפשר להתכחש ל-3,000 שנה של היסטוריה. מי שרואה במו עיניו את הממצאים המרתקים האלה מבין שאי אפשר לנתק בין ירושלים לעם היהודי. שום החלטה שערורייתית לא תוכל לשנות את העובדות בשטח, בירושלים היינו לפני יותר מ-3,000 שנה ובירושלים נישאר עוד יותר מ-3,000 שנה", אמר השר אלקין.