רביבי מגיב לימינה: "שמח לא נכנעים להפחדות"

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, מהקולות הבולטים בהנהגת ההתיישבות בתמיכה בתכנית המאה, מברך על הודעת סיעת ימינה שלא דחתה את התכנית של הנשיא טראמפ

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/20 16:20 ט בסיון התשפ

רביבי מגיב לימינה: "שמח לא נכנעים להפחדות"
עודד רביבי, צילום: באדיבות המצלם

המחלוקת בהנהגת יש"ע סביב תכנית המאה של נשיא ארה"ב טראמפ, והחלת הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון, לא עוצרת. ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, שבתקופה האחרונה מתבלט כקול מוביל בהנהגת ההתיישבות בתמיכה בתכנית, ומתנגד לקו שמובילה מועצת יש"ע המסתייג מחלק מפרטיה, מברך אחר הצהריים (ב') על הודעת סיעת ימינה בנושא, בסיום ישיבה משותפת שקיימה עם מועצת יש"ע.

ימינה ומועצת יש"ע על תכנית המאה: "לא יודעים האם זה ריבונות או פלסטין"

כזכור, בימינה קיימו אחר הצהריים ישיבת סיעה בשיתוף עם מועצת יש"ע, ובסיומה הוציאו הודעה משותפת, לפיה "החלת ריבונות ישראלית על שטחי ארץ ישראל היא מעשה היסטורי. אך הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ארצנו היא אסון קיומי".

בתגובה לדברים כתב רביבי כי הוא "שמח ללמוד שימינה איננה מתנגדת לתוכנית טראמפ וממתינה ללמוד את פרטיה בטרם יכנעו להפחדות".

מוקדם יותר התעמת רביבי במסגרת שיחה בחדשות כיפה עם ראש מועצת הר חברון, יוחי דמרי, בנושא החלת הריבונות. רביבי אמר כי "אנחנו רואים קמפיין מתוזמן על ידי מועצת יש"ע, שהוא רווי אי דיוקים בלשון המעטה ואי אמיתות בלשון יותר בוטה". לדברי רביבי, "התכנית לא מדברת על מדינה פלסטינית או על הקפאה, היא גם לא מדברת על וויתורים וסכנות שחלק מהחברים מנסים להפחיד את הציבור בחוסר אחריות. התכנית מדברת על כך שמהיום הראשון, ויכולנו כבר להיות שם, יחול החוק הישראלי בשטחים נרחבים ביו"ש.
בעבר מועצת יש"ע הובילה קמפיין כאלה, עכשיו הם מובילים קמפיין של 'כן, אבל', וככה אי אפשר להוביל ציבור. לאורך כל השנים הנהגת ההתיישבות רצתה שיחול החוק הישראלי על יהודה ושומרון, והנה אנחנו מקבלים מתנה כזאת מבלי שאנחנו עושים שום וויתור ומבלי שאנחנו מסכנים ומסכימים לשום דבר. הסכנה היחידה שישנה זה שאותם חברים שמתנגדים לתכנית יפחידו את ראש הממשלה כך שהיא לא תצא לפועל".

יוחי דמרי אמר בעימות כי הוא "תומך בתכנית טראמפ, אבל אני טוען שצריך להכניס בה שינויים שלא יסכנו את התושבים ואת ההתיישבות. ברגע שאנחנו אומרים שאנחנו מוכנים לוותר על עומק ההתיישבות בהר חברון ולאפשר ללמעלה מ-25 אלף תושבים להיות מוקפאים מהיום הראשון, לא לבנות ולא להתפתח, זה נקרא לדמם ולנוון ובסוף אנשים יעזבו. מהרגע שנסכים לתכנית אנחנו מחויבים למדינה הפלסטינית העתידית וזו סוג של התנתקות שקטה. בתחילת הדרך דיברו על הקפאה באזורים אחרים, שיהיו נתונים לאיזשהו משא ומתן עתידי, אבל לא בתוך היישובים ולא ביישובים שתחול בהם הריבונות".