מועצת יש"ע: לא הכניסו את התיקונים שלנו במפה של תכנית המאה

ח"כ איילת שקד נפגשה עם יו"ר מועצת יש"ע: "מסתבר שהמפה היא המפה שהאמריקאים הכתיבו ללא תיקונים של נציגי ההתיישבות . אנחנו דורשים לראות את המפה ובוודאי נתנגד להקמת מדינה פלסטינית בשאר השטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/20 15:18 ב בסיון התשפ

מועצת יש"ע: לא הכניסו את התיקונים שלנו במפה של תכנית המאה
שקד יחד עם ראשי מועצת יש"ע, צילום: ללא

היום ח"כ איילת שקד נפגשה בכנסת עם יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצה אזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני ועם מנכ"ל מועצת ישע, יגאל דילמוני בנושא תכנית המאה של טראמפ. הפגישה נעשתה לאחר שהאמריקאים לא הכניסו את התיקונים של נציגי ההתיישבות במפה של התכנית. ח"כ שקד אמרה: "בפגישה עם ראשי מועצת ישע הסתבר לי שעד עתה ‎רה"מ נתניהו לא קיבל שום שינוי במפה שאותו הם ביקשו. לנו הוא סירב לתת נגישות לוועדת המפות בשנה האחרונה , אבל אפילו את מועצת ישע הוא דוחק? מסתבר שהמפה היא המפה שהאמריקאים הכתיבו ללא תיקונים של נציגי ההתיישבות . אנחנו דורשים לראות את המפה ובוודאי נתנגד להקמת מדינה פלסטינית בשאר השטח".

דוד אלחייני הגיב על הפגישה: "הצגנו לח"כ איילת שקד את הסכנות שבמתווה טראמפ ואת התנגדותנו להקפאה בישובים ולמדינה פלשתינית. מתווה טראמפ מוביל למדינה פלשתינית ולכן אנו מתנגדים לו. למעשה זו מפה של תכנית החלוקה, אשר מחלקת את יהודה ושומרון ויוצרת הקפאה וישובים מבודדים. האמריקאים רימו אותנו כשאמרו שזו מפה קונספטואלית, כשהם למעשה לא מוכנים לזוז מילימטר מהמפה שלהם".

אלא שמנגד ראש מועצת אפרת עודד רביבי פנה לראש מועצת יש"ע בדרישה למתן את הביקורת ולנהוג בכבוד בנציגי הממשל האמריקאי: "הממשל הנוכחי בארצות הברית הוא הידידותי ביותר לישראל, העברת השגרירות לירושלים, ביטול ההסכמים עם איראן, ההכרה בזכות היהודים גם ביהודה ושומרון וההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן הם הראייה לכך. עלינו לייצר שיח פתוח בינינו המתיישבים לבין הממשל בארה"ב. כדי ליצור שיח כזה יש לנהוג בכבוד ולהימנע מביטויים כמו 'רימו אותנו'. אני מאמין בשיח פתוח, מאמין באוזן קשבת של השגריר ושל אנשי הבית הלבן וקורא גם להנהגת מועצת יש"ע להאמין בכך ולפעול בהתאם".