בצל הקורונה: הבנייה הבלתי חוקית ביו"ש מתגברת

תנועת רגבים פנתה לשר הביטחון בדרישה לוודא כי האכיפה נגד בניה בלתי חוקית ביו"ש נמשכת: "צמצום הפיקוח בימים אלו, על אף משבר הקורונה, יהיה בכייה לדורות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/03/20 18:42 כז באדר התשפ

בצל הקורונה: הבנייה הבלתי חוקית ביו"ש מתגברת
בנייה בלתי חוקית ביו"ש, השבוע, צילום: רגבים

תנועת רגבים פנתה היום (ב') לשר הביטחון בנט בבקשה שיורה כי פקחי האכיפה של המנהל האזרחי ישובו לעבודתם באופן סדיר, תוך הקפדה על הוראות משרד הבריאות. ב'רגבים' אומרים כי בימים האחרונים התברר להם שעבודתם של פקחי המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, האחראים לבצע פעולות אכיפה נגד בניה בלתי חוקית בשטחי C, צומצמה בעקבות משבר הקורונה ל-30% מהפעילות הרגילה שלהם.

כזכור, לפני מספר חודשים פרסמה רגבים את דו"ח "מלחמת ההתשה" העוסק בבחינה של תוצאותיה "תכנית פיאד" אליה יצאה הרשות לפני כעשור, ובו תכנית אסטרטגית להשתלטות על שטחי C. בדו"ח הראתה רגבים כי בעשור האחרון נבנו עשרות אלפי בתים לא חוקיים בשטחי C, בנוסף על השתלטות חקלאית על אלפי דונמים. בעקבות פרסום הנתונים, הגדיר שר הביטחון את הטיפול בבעיה כאסטרטגי ומינה יועץ מיוחד שירכז את פעילות הצבא והמנהל האזרחי כנגד הבניה החוקית.

בנייה בלתי חוקית ביו"ש, השבוע

בנייה בלתי חוקית ביו"ש, השבועצילום: רגבים

ברגבים חוששים, שבחסות הירידה בהיקף הפיקוח, תחזור הרשות להשתלט על שטחים נרחבים בשטחי C, באופן בו יהיה בלתי אפשרי להשיב את המצב לקדמותו בתום המשבר.

"בסיורים שלנו בשטח בשבועיים האחרונים, אנו עדים לחזרה לדפוסים של בנייה מסיבית בשטחי C" אומר ישי חמו, רכז יו"ש ברגבים. "צמצום הפיקוח בימים אלו, על אף משבר הקורונה, יהיה בכיה לדורות ובשטח ייגרמו נזקים אדירים שיהיה קשה לתקן אחר כך".