שליחי טראמפ בדרכם לישראל לוועדת מיפוי השטחים ביהודה ושומרון

נשיא ארה"ב כבר לא מחכה לתוצאות הבחירות בישראל, וכבר עכשיו שלח נציגים לוועדת מיפוי השטחים ביהודה ושומרון. ראש מועצת אפרת בתגובה: "הנשיא טראמפ מוכיח שוב שהוא רציני ונחוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 14:32 כח בשבט התשפ

שליחי טראמפ בדרכם לישראל לוועדת מיפוי השטחים ביהודה ושומרון
טראמפ. כבר שלח שליחים, צילום: JStone / Shutterstock.com S M L XL Size Guide

הבחירות רק עוד שבוע, אבל השליחים האמריקאים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כבר בדרך לישראל לוועדת מיפוי השטחים ביהודה ושומרון.  מהלך זה נעשה על אף דרישת טראמפ כי יש להמתין למימוש תכנית המאה רק לאחר הבחירות. גם בליכוד התחייבו כי לא יפעלו בנושא לפני הבחירות. כעת נראה כי האמריקאים לא מחכים לתוצאות ומתחילים לממש את התכנית כבר עכשיו.

ראש מועצת אפרת עודד רביבי הגיב לדיווח. "הנשיא טראמפ מוכיח שוב שהוא רציני ונחוש. ההגעה של הוועדה היא בעיני המשך ישיר של מפגש ראשי רשויות ביו"ש בחמישי האחרון עם שגריר ארה"ב דיויד פרידמן באפרת. במהלך המפגש שמענו מפרידמן הערכה על הרצון מצידנו לעבוד יחד עם האמריקנים על מימוש תוכנית המאה והבטחה לאוזן קשובה. אנחנו רואים בחיוב את השיח שכן לא כל המנהיגים בעבר, הן בוושינגטון והן בישראל ניהלו ערוץ פתוח שכזה עם מנהיגי ההתיישבות. אנחנו בחרנו להיות שותפים, לעלות על הספינה ולהבטיח את עתיד ההתיישבות."

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר בתגובה: "אנחנו בעד המיפוי אבל כמובן שלא נקבל שום מובלעות. אשמח לארח את השליחים פה וגם הגשתי מפות כיצד בית אל וסביבתה צריכות להופיע במפת הריבונות. מקווה שהמפה הסופית תהיה יותר מותאמת למציאות".

מנגד, ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, מזהיר מפני הקמת מדינה פלסטינית. דגן אמר כי "אין לוועדת המיפוי האמריקאית מנדט להקמת מדינת טרור בלב הארץ. בימים הקרובים אני מתכוון לקיים סבב שיחות עם גורמים בכירים בממשל, במפלגה הרפובליקנית, ובקרב מנהיגים אוונגליסטים ולהבהיר שוועדת המיפוי בשום אופן לא תעסוק בהקמת מדינת אוייב בלב הארץ.
זהו קו אדום שלא נתפשר עליו. לא נסכים למסירת חלקים מארץ ישראל לרשות הפלסטינית הרצחנית. האינטרסים הקיומיים של מדינת ישראל חייבים להיות במקום הראשון. לא נסכים לפגיעה בהתיישבות ובעתידה של מדינת ישראל".