בנט הודיע: אליה בן דוד ישוחרר והצו נגדו יצומצם

שר הביטחון הורה לשחרר ממעצר את אליה בן דוד, נגדו הוצא צו מעצר מנהלי אחרי שבית המשפט הורה לשחררו. הצו המנהלי נגד בן דוד צומצם לאיסור כניסה לתחומי יהודה ושומרון

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/02/20 19:23 טז בשבט התשפ

בנט הודיע: אליה בן דוד ישוחרר והצו נגדו יצומצם
אליה בן דוד, צילום: 'חוננו'

שר הביטחון, נפתלי בנט, הורה הערב (ג') לשחרר את אליה בן דוד, תושב נוף הגליל בן 19, ששוחרר בהחלטת בית המשפט המחוזי, ונעצר שוב לאחר שבנט חתם על צו מעצר מנהלי נגדו.

בהודעה מטעמו של בנט נאמר כי "לאחר שנודעו פרטי החלטת בית המשפט, הורה שר הביטחון על פתיחה לעיון מחדש של המעצר המינהלי של אליה בן דוד. בתום בדיקה יסודית צו המעצר המינהלי כנגד בן דוד יצומצם לצו הגבלת כניסה ליהודה ושומרון בלבד שייחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז, בתוספת פיקוח מינהלי נוסף".

עוד נאמר בהודעה כי "בבחינת מכלול השיקולים, ובהם העבר של העציר, עלה כי ניתן לנקוט בכלי אכיפה מינהלי שונה ומצומצם". וכי "אופן המשך הטיפול ייבחן בהמשך על בסיס הנתונים והעובדות שיובאו בפני שר הביטחון".

 שר הביטחון נפתלי בנט. ממתין לנתניהו

שר הביטחון נפתלי בנטצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

כזכור, בן-דוד, בן 19 מנוף הגליל, הוא בן למשפחה מוכרת ואביו, הרב גולן בן דוד, מנהל בתלמוד התורה בעיר. בן-דוד נעצר אמש על ידי צו מנהלי חתום בידי שר הביטחון, דקות לאחר ששוחרר בהוראתו של שופט ביהמ"ש המחוזי, שמתח ביקורת על התנהלות השב"כ והמשטרה. בצו המעצר שנחתם ע"י שר הביטחון, נכתב כי המעצר יימשך כחודש ימים, ללא משפט.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את בן דוד, מסר כי התנהלות מערכת אכיפת פוגעת באופן בוטה בזכויותיו של הנער: "מערכת אכיפת החוק הגיעה לשיא השפל. לאחר שביהמ"ש המחוזי הורה על שחרורו תוך ביקורת חריפה על המשטרה והשב"כ, 'נחטף' הבחור על ידי השב"כ בצו מנהלי שנכתב על ידי לא פחות ולא יותר - שר הביטחון החדש נפתלי בנט. לצערי הדברים באופן שהם נעשו, נעשו באפן לא ראוי, ונפנה באופן מיידי לבית המשפט לביטול רוע הגזרה".