למרות שבית המשפט המחוזי שחרר - בנט חתם על צו מעצר מנהלי כנגד בחור יהודי

חסר תקדים: לאחר שחקירת אליה בן דוד לא הובילה לממצאים, הורה השופט עידו דוריאן גמליאל על שחררו ממעצר ללא כל תנאי מגביל. דקות לאחר מכן הגיעו כוחות שב"כ ולקחו אותו למעצר מנהלי. מלשכת בנט נמסר: "הצו המקורי היה ל-3 חודשים, וקוצר ע״י שר הביטחון לחודש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 16:27 טו בשבט התשפ

למרות שבית המשפט המחוזי שחרר - בנט חתם על צו מעצר מנהלי כנגד בחור יהודי
אפליה בררנית? משפט דומא, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

שר הביטחון נפתלי בנט יו"ר מפלגת ימינה חתם לפני זמן קצר על צו מעצר מנהלי כנגד אליה בן דוד, כבן 19. הצו נחתם דקות לאחר שבימ"ש המחוזי מרכז הורה על שחרורו של הבחור ממעצר ללא תנאים מגבילים.

צילום: ללא

 

בן דוד, תושב צפון הארץ, נעצר ביום ראשון שעבר בידי שרות הביטחון הכללי והוצא כנגדו צו חריג האוסר עליו לפגוש בעו"ד, היום לאחר שהחקירה לא הובילה לממצאים, הורה שופט בימ"ש המחוזי עידו דוריאן גמליאל על שחררו ממעצר ללא כל תנאי מגביל. דקות לאחר שחרורו הגיעו כוחות שב"כ וכאמור לקחו את הבחור מתוך בבימ"ש המחוזי למעצר מנהלי.

בהחלטת בימ"ש המחוזי הועברה ביקורת קשה כלפי המשטרה והשב"כ "לא ניתן לעבור על העניין כאילו כלום" כתב השופט על מעצרו של הבחור תוך שהוא מורה כי פרוטוקול הדיון יועבר לפרקליט מחוז ירושלים ולמפקדי הימ"ר והשב"כ לבדיקה.

בצו אשר חתום בידי שר הביטחון בנט, נכתב כי המעצר נדרש מטעמי ביטחון המדינה. על פי הצו יעצר הבחור כחודש ימים ללא משפט וללא אשמה.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את הנער נדהם לנוכח התנהלות השב"כ ושר הביטחון "מערכת אכיפת החוק הגיעה לשיא השפל, היום במהלך דיון שבו הורה בית משפט המחוזי, תוך ביקורת שהוא מעביר על המשטרה והשב"כ לשחרר חשוד, המשטרה והשב"כ ללא שמידעים את בית המשפט, אשר דן בעניין ומשחרר את החשוד, ומודיע לו שהוא משחרר אותו. הולכים לאחר מכן במחשכים, בחדרי חדרים, חוטפים אותו פשוטו כמשמעו, ונותנים לו צו מנהלי שנכתב על ידי לא פחות ולא יותר שר הביטחון החדש נפתלי בנט, שמצטרף אף הוא לאותה קהילה של אנשים שזוכים לגינוי מקיר אל קיר בציבור בישראל - מערכת אכיפת החוק, הפרקליטות, המשטרה והשב"כ.

לצערי הדברים באופן שהם נעשו, נעשו באפן לא ראוי, אנחנו נפנה באופן מידי לבית המשפט כדי לבטל את רוע הגזרה." הוסיף

יו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר מגיב בחריפות לצו המעצר המנהלי שהוציא השר בנט: "עו"ד איתמר בן גביר מסר כי: "רק לפני מספר שבועות הודיע בנט כי בכוונתו להוציא צווים מנהליים נגד פעילי שמאל שפוגעים בחיילי צה"ל, אך במקום זאת בוחר בנט להמשיך לקרוץ לכחול לבן ולשמאל ולהוציא צו מעצר מנהלי נגד צעיר יהודי על לא עוול בכפו".

מלשכת שר הביטחון נמסר: "השר בנט, חתם אתמול (א׳) על צו מעצר מינהלי כנגד אליה בן דוד, החשוד במעורבות משמעותית באלימות ביו״ש. לאור הסיכון הביטחוני המשמעותי הנשקף, ולאחר שהובאו בפני השר כלל חומרי המודיעין הרלוונטיים, כמו גם המלצת ראש שירות הביטחון הכללי (שב״כ), חתם שהב״ט על הצו. הצו המקורי היה ל-3 חודשים, וקוצר ע״י שר הביטחון לחודש".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן