זעם ביו"ש על בנק לאומי: "אפלייה של ציבור שלם"

ראשי מועצות ביהודה ושומרון תוקפים את בנק לאומי, על רקע הדיווח כי תכנית הטבות של האיחוד האירופי, בה משתתף הבנק, מפלה את תושבי יו"ש. ראש מועצת בנימין: "לא נמשיך לעבוד עם מי שמחרים אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/19 09:01 כה בכסלו התשפ

זעם ביו"ש על בנק לאומי: "אפלייה של ציבור שלם"
יהודה ושומרון, צילום: shutterstock

בעקבות הפרסום הבוקר (ב') כי עסקים ביהודה ושומרון לא יהיו זכאים להטבות והלוואות מבנק לאומי, דורש ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מבנק לאומי להבהיר שאין אמת בפרסום וכי תושבי יו"ש אינם מופלים לרעה. גנץ הנחה את גזברות המועצה להיערך להעברת פעילות המועצה לבנק אחר במידה ולא תצא הבהרה ברורה.

גנץ אמר הבוקר: "אם הפרסום נכון אזי החלטת בנק לאומי להיכנע ל-BDS ולאפשר חרם על מאות אלפים מתושבי יו"ש היא עבירה בוטה על חוק החרם ושערורייה שאין כדוגמתה. אנחנו לא ניתן את הלחי השנייה ולא נמשיך לעבוד עם מי שמחרים אותנו. אני מצפה להבהרה ברורה מבנק לאומי כי אין אמת בפרסום ואין חרם על תושבי יו"ש". 

גנץ הוסיף כי "אם לא יעשה כך הנחיתי את גזבר המועצה לבחון באופן מיידי את העברת פעילות המועצה מהבנק ואני קורא לראשי מועצות נוספים לפעול בצורה דומה". 

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, התייחס אף הוא לפרסום ואמר כי "לא יעלה על הדעת שבנק הקורא לעצמו לאומי מפלה ציבור שלם, תוך כדי הסתמכות על קביעות של מדינות זרות ומדיניות זרה. האנטישמיות האירופאית שמתורגמת בעידן החדש לאנטי-ישראליות לא יכולה להנחות את העם השב לציון. אסור לנו כחברה המכבדת ערכים לאומיים להיכנע לתכתיבים פוליטיים שכל מטרתם לפרק אותנו מבפנים. אני קורא לבנק לחזור ולשאת בגאון את שמו ולהיות קודם כל ולפני הכל לאומי. אל תהיו חלק ממשפחת ה-BDS הבזויה וההזויה". 

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, הצטרף לחבריו וכתב: "לפני שאנו נלחמים באפליה חסרת התקדים באירופה ובהאג כלפינו, אנו צריכים למחות בתוקף על אפליה מסוכנת והזויה כאן בישראל.
בנק לאומי הוכיח ששמו רחוק מלאפיין אותו. אם היה שומר על הגאווה הלאומית, לא היה מוציא את יהודה ושומרון מההחלטות שלו.
דין יהודה ושומרון כדין תל אביב ורמת השרון, בין בהאג ובין בבנק לאומי.
לצערי הרב צריך להמשיך להילחם על המובן מאליו, גם ב-2019, ואני מקווה שבמלחמה הצודקת על הזכות הבסיסית הזאת, ננצח".

בנק לאומי: נעמיד את ההלוואה באותם תנאים לעסקים ביו"ש

לאחר ההדים שעורר הפרסום נמסר מבנק לאומי: "לפני למעלה מ-4 שנים נחתם הסכם שותפות בין מדינת ישראל לקרן EIF במטרה לעודד חדשנות. חשוב לציין כי לאומי סרב לחתום על הסעיף המדובר ולכן כתבנו בהסכם שאנו מקבלים על עצמינו את התנאים שמדינת ישראל תחליט לקבל על עצמה בהתקשרותה בהסכם. 

"בנוסף, הבנק קיבל החלטה שאם יהיה גורם שבשל דרישות הקרן בנושא פעילות באיו"ש לא יוכל לקבל את ההלוואות, למרות שעמד בכל יתר התנאים, הבנק יעמיד את ההלוואה באותם התנאים. מאז שנחתם ההסכם אין חברה שפנתה ולא קבלה מענק".