בשורה לתושבים: כביש ירושלים-קרית ארבע יוכפל לכל ארכו

שר התחבורה סמוטריץ' קיים ישיבת תכנון וביצוע עם ראשי הרשויות ביהודה והר חברון, וסיכם עמם על שורת פרוייקטים לשיפור התחבורה - הציבורית ובכבישים - שחלקם ייכנסו לביצוע בטווח המיידי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/12/19 15:01 ד בכסלו התשפ

בשורה לתושבים: כביש ירושלים-קרית ארבע יוכפל לכל ארכו
הדמיית הכפלת כביש המנהרות, צילום: חברת 'מוריה'

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נפגש היום (ב') עם ראשי המועצות במועצות שמדרום לירושלים; גוש עציון, הר חברון, המועצות המקומיות והערים. בפגישה נדונו הפרויקטים בביצוע, הפרויקטים העתידיים, והחשיבות של קידום בניית התשתיות והתחבורה הציבורית ברשויות הנמצאות דרומית לירושלים. כמו כן, עלו הפערים בפרויקטים שטרם יצאו לפועל ושדורשים את התייחסות המשרד.

בפגישה נדונו וסוכמו שורת פרוייקטים תחבורתיים באזור: סוכם על הרחבת התכנון של כביש 'לב יהודה' (בין צומת גוש עציון לקרית ארבע) ב-6 ק"מ נוספים עד צומת בית ענון, על מנת להשלים את הכביש מירושלים עד קרית ארבע למצב של דו מסלולי ודו נתיבי לאורך כל הדרך.

בנוסף סוכם על ביצוע תיקונים בטיחותיים דחופים דרומית לקרית ארבע באופן מיידי.

סוכם על הקדמת ביצוע מחלפון בוואלג'ה לפניה שמאלה (דרומה) לכיוון גוש עציון כמו גם רמזור בצומת גוש עציון וצומת בית ענון באופן מיידי.

השר הניע בדיקה של פתרון בזק בכביש המנהרות - בו החלו העבודות להרחבת הכביש - להקלה על העומס עד הרחבת הכביש, וביקש מראשי המועצות לקיים דיון באם מעוניינים בבחינת מודל התחבורה הציבורי שמתקיים ברמת הגולן (תחבורה ציבורית המופעלת על ידי המועצה האזורית, יחד עם האוטובוסים של המועצה), דבר היכול לייעל ולשפר אותה. 

זריקת אבנים בכל יום. צומת גוש עציון

צומת גוש עציוןצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

בעקבות קשיים במעברים הביטחוניים, השר סמוטריץ' גם הנחה להניע בחינה כללית בנושא יחד עם משרד הביטחון.

בנוסף, השר הורה על תוספת קווים למערת המכפלה מביתר עילית וקו ישיר קרית ארבע לתחנת רכבת קרית גת להורדת עומס מכביש ירושלים-קרית ארבע, ושירות יעיל לתושבי ביתר עילית, קרית ארבע וחברון.

שר התחבורה סמוטריץ' אמר לאחר הפגישה: "הזמן קצר והמלאכה מרובה. במשך השנים יהודה ושומרון לא קיבלה את היחס הראוי לה. יש הרבה לאן להתקדם בתשתיות, בכבישים, בתחבורה הציבורית. מי שקיבל את ההחלטות לגבי הפיתוח היה הדרג הצבאי ולא הדרג המדיני, לא עוד. בחזוני, אנו משווים את ההתפתחות של יהודה ושומרון להתפתחות האדירה בישראל הקטנה - כבישים, רכבות, תחבורה ציבורית, תשתיות. לא יותר, אבל גם לא פחות ממה שזכאי כל אזרח בישראל. כבר היום יהודה ושומרון נמצאת בתנופת גדולה, בשנים הקרובות בעזרת השם נרחיב את זה עוד ועוד!"