סמוטריץ' מציג: תכנית אב לתחבורה ביהודה ושומרון

שר התחבורה מציג תכנית תחבורה חדשה המיועדת ליהודה ושומרון. התכנית תכלול הכפלת כביש המנהרות, החלפת המיגון לאוטובוסים ועוד. "יותר מדי זמן התייחסו אליכם, אלינו כבן חורג"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 18/11/19 13:15 כ בחשון התשפ

סמוטריץ' מציג: תכנית אב לתחבורה ביהודה ושומרון
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ, צילום: הותר לשימוש

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' מציג היום (ב') את תכנית אב לתחבורה לטובת כבישי יהודה ושומרון. התכנית תכלול הכפלת כביש המנהרות, החלפת המיגון לאוטובוסים, מיפוי ותכנון של כל כביש 60 ממיתר לתפוח ועוד. 

"נכנסתי לתפקידי לפני זמן קצר, ומאז אנחנו דוחפים ומשתדלים למענכם כמו למען כל אזרחי ישראל", אמר שר התחבורה. "השינוי המשמעותי ביותר הוא השינוי ביחס. לא עוד מהיד לפה, לא עוד תקציבים קואליציוניים. אזור יהודה ושומרון ייכנס בע"ה במשרד התחבורה לתוכנית החומש, ואנחנו עושים את כל מה שצריך כדי שזה יקרה, ותושביו יקבלו יחס שווה כמו לכל אזרחי ישראל - בתכנון, בתשתיות, בתחבורה ציבורית, בבטיחות בדרכים, ובכלל".

התכנית תכלול שיפור בתשתיות ב'לב יהודה' - עוקף אל ערוב, בכביש הטבעת המזרחית, 'לב השומרון' - עוקף חווארה, הכפלת כביש 55 והכפלת כביש 466. בתשתיות התכנית תכלול:  הכנסת הרב קו לשימוש ביו"ש, נתיבי תחבורה ציבורית בכביש המנהרות ובכביש 446, החלפת המיגון לאוטובוסים, בחינת מודלים גמישים להפעלת תחבורה ציבורית במועצות האזוריות. כמו כן, עשרות צמתים בטיפול: רימזור - שילה, עלי, כניסה לקרית ארבע, ועוד.

"אני מבקש מאוד להודות לכל השותפים שלי למאמץ: לאנשי המקצוע המדהימים במשרד התחבורה ובנתיבי ישראל, למנהל מחוז יו"ש ישראל אפריאט, לצוות הלשכה המסור שלי, לאנשי משרד האוצר, לראשי הרשויות, ולציבור - שהפניות הרבות שאני מקבל ממנו עוזרות לי מאוד ללמוד ולהכיר טוב יותר את הצרכים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן