שיירת מכוניות מיצהר לתמיכה בתושבי 'קומי אורי'

שיירת רכבים עם מעל מאה נשים וילדים מיצהר הגיעו להביע תמיכה במשפחות המאחז "קומי אורי", שעלה לאחרונה לכותרות, לאחר ששוטרי מג"ב תועדו מציקים לתושבות השכונה ולילדיהן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/10/19 19:38 כט בתשרי התשפ

שיירת מכוניות מיצהר לתמיכה בתושבי 'קומי אורי'
שיירת ההזדהות עם 'קומי אורי', צילום: אברהם שפירא

לאחר שפורסם תיעוד של שוטרי מג"ב אמש (א') כשהם מציקים לנשים ופעוטות המתגוררות במאחז 'קומי אורי' ביצהר - בו תועדה בשבוע שעבר אלימות של צעירים נגד חיילי צה"ל - תוך דרישה חוזרת ונשנית מהן להזדהות, הגיעה אחר הצהרים שיירה של עשרות מכוניות עם מעל מאה נשים וילדים שבאו להביע הזדהות עם משפחות השכונה, המוכרזת כ"שטח צבאי סגור". 

כוח משמר הגבול שהוצב בגבעת קומי אורי ביצהר, שהוגדרה בשבוע האחרון כשטח צבאי סגור, אמור לכאורה למנוע את נוכחותם של נערי הגבעות במקום, אלא שבמאחז טוענים כי בפועל, אלו עזבו את השטח, ואילו המשפחות המתגוררות במקום הפכו ליעד להטרדות מצד השוטרים. 

אתמול תועדו שוטרי משמר הגבול המוצבים במקום, דורשים שוב ושוב תעודות זהות משש המשפחות המתגוררות במקום, למרות שהן יכולות להיכנס ולצאת כרצונן, בהיותן תושבות השכונה. אביה דנינו, סטודנטית לחינוך המתגוררת במקום, אף פרסמה בדף הפייסבוק שלה תיאור מטריד במיוחד מההתנהלות שחוותה כשביקשה להגיע לביתה, תוך הפרדה בינה לבין ילדתה הפעוטה.

בעקבות התנהלות המשטרה, הגיעה לשכונה היום אחר הצהריים שיירה של עשרות כלי רכב, ובה מעל מאה נשים וילדים שבאו להביע הזדהות עם משפחות השכונה. "אני מרגישה שהמשטרה ממררת את חיי התושבים שם על לא עוול בכפם", אמרה שלומית אהרונסון, ציירת תושבת היישוב שהגיעה לאירוע. "מצער וכואב שבמקום להילחם באוייב, נטפלים למשפחות האלו". 

"מבחינתנו זה מאבק כללי, לא רק של משפחת זארוג או משפחות קומי אורי", הוסיפה אשה נוספת. "זה מאבק של כל ההתיישבות וכל עם ישראל. אנחנו יכולים להיות בכל מקום בארץ ישראל". 

בהנהגת היישוב יצהר דורשים מהמשטרה להפסיק לאלתר את ההטרדות. "ההצקות האלו לא תורמות דבר, מלבד לליבוי הרוחות והכעס", אומרים ביישוב.