מרגש: נחנך ארון קודש לזכר איש המוסד - ביצהר

תושבי יצהר שבשומרון חגגו חנוכת ארון קודש שבנתה האמנית נועה אריאל לזכר חמיה, איש המוסד שלמה ליבוביץ': "חלומות מתגשמים לפעמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/19 21:38 יא בתמוז התשעט

מרגש: נחנך ארון קודש לזכר איש המוסד - ביצהר
ארון הקודש החדש ביצהר, צילום: ללא

תושבי יצהר חגגו הערב (ראשון) את חנוכת ארון הקודש המפואר בבית הכנסת המרכזי "בית יצחק", לזכר שלמה ובת שבע ליבוביץ', הוריו של הרב ישראל אריאל, איש ההגות החסידית ותושב היישוב.

ארון הקודש נבנה בעבודת יד בעיצוב ייחודי של אשת התיאטרון נועה אריאל, זוכת פרס שר החינוך, שהצגותיה עוסקות בתחומים חברתיים של מאבק באלימות במשפחה ומוגנות אישית לילדים. 

שלמה ליבוביץ' שירת במוסד במהלך שנות החמישים והשישים, היה בקשר עם קהילות יהודיות ששרדו מעבר למסך הברזל, ועסק בין השאר בהעלתם של יהודי רומניה לארץ, לאחר מהלך דיפלומטי ותשלום כופר לשלטון הרומני הקומוניסטי. 

חנוכת ארון הקודש בבית הכנסת ביצהר

חנוכת ארון הקודש בבית הכנסת ביצהרצילום: ללא

אריאל כתבה בדף הפייסבוק שלה: "חלומות. לפני 36 שנים תכננתי ללכת ללמוד אמנות, ואז התארסתי עם בחור ישיבה מעוד יוסף חי בשכם והתכנית והחלומות נגנזו. אחרי 10 שנים של עבודות מזדמנות, נפל לידי פרוספקט של בית ספר לתיאטרון בובות. השאר הסטוריה. חלום האמנות הוחלף בחלום אמנות אחר. החיידק התחלף והבובות כבשו את ליבי 
אבל תמיד יש בי נקודת צער על הפספוס הזה וגעגוע גדול מאוד ליצירת יופי. יופי זה משהו שמיד מדמיע אותי. אז הנה כאן הזדמנות שלא פספסתי. ארון קודש לעילוי נשמת ההורים שלנו, אבא ואמא של בעלי. חלומות מתגשמים לפעמים".

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון אמר: "בית הכנסת פה נבנה בעמל על ידי הקהילה. יצהר זה יישוב מיוחד שהרים דגלים של עבודה עברית והתיישבות. נקווה שהמקום יתמלא במהירות והנהגת היישוב שעוסקת כל הזמן בבניין ויצירה, תבוא לבקש סיוע בהרחבה לבניין קבע".