'רגבים' נגד הליכוד: "אנחנו שמאל גאה"

בתנועת 'רגבים' המובילה קמפיין נגד אוזלת היד של המדינה בעצירת ההשתלטות הפלסטינית על שטחי סי, מגיבים לטענות כי הקמפיין הוא תרגיל של השמאל: "חידלון המתמשך המאפשר הקמת מדינת טרור"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/07/19 08:51 א בתמוז התשעט

'רגבים' נגד הליכוד: "אנחנו שמאל גאה"
בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי סי, צילום: ללא

בעקבות הקמפיין של תנועת 'רגבים' שהחל בשבוע האחרון, המוחה נגד מה שהיא מכנה אוזלת היד של הממשלה, בעצירת הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C ביהודה ושומרון, קמפיין אליו הצטרפו בימים האחרונים ראשי המועצות הגדולות ביו"ש, הגישו ח"כים בימין, בהם תשעה מהליכוד, חתימות בדרישה לקיים דיון במליאת הכנסת בנושא, אך בהמשך החלו הח"כים מהליכוד בזה אחר זה למשוך את חתימותיהם.

ב'ידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי בליכוד דרשו מהח"כים להסיר את החתימות, ובקבוצת הווטסאפ של הנהלת הסיעה נשלחה הודעה ובה נכתב "ח"כים יקרים, נא לא לחתום על בקשה לקיים דיון מיוחד בפגרה בנושא השתלטות הרשות הפלסטינית על שטחי C".
בהמשך הובאה תגובת הליכוד בה נאמר: "אנחנו מתנגדים ופועלים נגד הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית, אך לא נשתף פעולה עם תרגילים ציניים של האופוזיציה והשמאל שנועדו לקושש כותרות בתקשורת".

הקמפיין של תנועת רגבים

הקמפיין של תנועת רגביםצילום: רגבים

בתגובה דוחים הבוקר (ה') ב'רגבים' את הביקורת, ואומרים: "אנחנו שמאל גאה": "בעשור האחרון פועלים הפלסטינים בעידוד מדינות אירופה להשתלט על שטחים נרחבים בשטחי C כחלק מתוכנית פיאד להקמת מדינה פלסטינית. מעל 28,000 מבנים חדשים הוקמו באין מפריע ואפשרו תפיסת כ-79,000 דונם".

ברגבים הוסיפו כי "אם המאבק הצודק, הערכי והמוסרי כנגד החידלון המתמשך המאפשר הקמת מדינת טרור מעבר לפינה הופך את תנועת רגבים לשמאל אזי אנו שמאל גאה. היה ברור לנו שחברי הליכוד יובילו את המהלך לקיום הדיון. אנו מברכים את חברי הליכוד שחתמו על הבקשה לדיון בעניין, ומצפים מהנהלת סיעת הליכוד לחזור בה מההתנגדות לקיום דיון חשוב זה.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), שעסק בנושא כיו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון אומר כי "ההשתלטות הפלשתינית על שטחי C היא פצצה מדינית מתקתקת. גם לדעת אלו התומכים בחלוקת הארץ, משמעותו של תהליך מסוכן זה הוא ביטול הצורך במשא ומתן. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון ולחברי בליכוד, להתעשת מול האתגר הזה. אנו מאבדים את השליטה על גורל ארצנו".