ברקת השיק את תכניתו לפיתוח הפריפריה בעיר אריאל

לפי התכנית של חבר הליכוד, מספר התושבים בעיר וכמות המועסקים באזור יגדלו בצורה משמעותית: "אריאל היא עיר מחוז מרכזית בשומרון. אני נחוש ומחויב לסייע לממש את הפוטנציאל הרב שטמון בה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/19 19:50 כט בסיון התשעט

ברקת השיק את תכניתו לפיתוח הפריפריה בעיר אריאל
ברקת ושבירו משיקים את תכניתו של חבר הליכוד, צילום: דוברות ח"כ ברקת

ח"כ ניר ברקת מהליכוד השיק היום (ג') את מימוש השלב הראשון בתכניתו לחיזוק הפריפריה הגאוגרפית של ישראל, כשהיעד שבו בחר היה העיר אריאל שבשומרון.

את התכנית הכין ברקת בשיתוף עם פרופ' מייקל פורטר מאוניברסיטת הארוורד, פורום קהלת, ישראל צומחת וישראל 2048, ואת ההשקה ביצע לצדו של ראש עיריית אריאל אלי שבירו. התכנית כוללת פיתוח "מרכזי צמיחה" לגליל-גולן, נגב-ערבה, יהודה ושומרון.

ברקת הציג לשבירו את החלק בתכנית שנוגע ליהודה ושומרון בכלל ולאריאל בפרט, לפיה הרחבת אזור התעשייה בעיר, תוספות של חדרי מלון, שכלול המרכז הרפואי שנבנה בימים אלה ביחד עם האוניברסיטה המקומית וחיזוקה כעיר מחוז מרכזית בשומרון. כל אלה יאפשרו לדעתו כמנועי צמיחה משמעותיים לעיר ולאזור כולו. לפי התכנית צפוי פארק התעשיות לצמוח מ-850 דונם הקיימים כיום ללמעלה מ-2,000 דונם וליהנות מתוספת משמעותית של 13,500 מועסקים, יהודים ולא יהודים.

"עלינו לזכור", אמר ברקת, "שאריאל היא עיר מחוז מרכזית בשומרון, דבר שבעבודה נכונה יכול להגדיל את כמות התושבים בה בצורה משמעותית. אני נחוש ומחויב לסייע לממש את הפוטנציאל הרב שטמון בעיר".

ראש העיר אריאל הוסיף כי  "התכנית המרשימה מביאה בשורה של אמת לעירנו בפרט, וליהודה ושומרון בכלל. אני סמוך ובטוח שהתכנית תתרום רבות להמשך פיתוח ומינוף גורמי הכלכלה והתיירות שלנו. אעשה הכל למען הצלחת התכנית שלו ומימושה מתוך ראיה שאריאל היא בירת השומרון ועיר מובילה במחוז יו"ש".