המחאה הצליחה: תנאי העסקתם של המאבטחים ביו"ש ישופרו

לאחר שהכריזו על סכסוך עבודה, התבשרו המאבטחים בייהודה ושומרון כי שכרם יעלה ותנאיהם ישופרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/19 10:25 כה בסיון התשעט

המחאה הצליחה: תנאי העסקתם של המאבטחים ביו"ש ישופרו
יישוב ביו"ש, צילום: לעמ, MILNER MOSHE

לאחר שהמחאה על תנאי העסקתם, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הורה אמש (ה') על הגדלת התקציב והשכר של המאבטחים האזרחיים ביהודה ושומרון .300 המאבטחים מיישובי יו"ש, שרק אתמול הכריזו על סכסוך העבודה והיו בדרכם לשבות, התבשרו כי מספטמבר שכרם יעלה ל-45 שקלים לשעה. במקביל, הובטח כי תנאי העבודה הקשים גם כן ישופרו

בהודעה שקיבלו המאבטחים מגורמים בפרויקט האזרוח של משרד הביטחון נמסר: "במסגרת מתן מענה והתאמתו לעולם האבטחה התחלנו בתהליך של העלאת שכר, והחלטה על סגירת עמדות לאור אי־גידול בתקציב. נעשו מספר פעולות בשבוע האחרון".

הגורמים התייחסו למחאת המאבטחים: "הדבר יצר טעם לפגם, וחבל. כבר אתמול ניתן מענה מבצעי למצב של נטישת עמדות מבצעיות. האמירה שבה יושבת גוף ביטחוני, לא נשמע עד כה במחוזותינו ולא מאפיינת את ההתיישבות ואת ההגמ"ר".

מחדל אבטחה חמור בעמדות השמירה ברחבי יהודה ושומרון התפרסם בתחילת השבוע. אתר YNET חשף כי כ-300 מאבטחים אזרחיים המאיישים 67 עמדות רגישות ביותר, מועסקים בתנאים ירודים ועוברים הכשרה בסיסית בלבד לתפקיד: "אנחנו זועקים לגורמי הביטחון ולא מקשיבים לנו", הצהירו המאבטחים, "משחקים פה בחיי אדם".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן