גם ביו"ש: מייעלים את השירות לאזרח ברשויות המקומיות

סגן השר אלי בן דהן קידם את החלת החוק, שהסמיך את הרשויות המקומיות לייעל את התקצוב הממשלתי על פי השיקולים המוניציפליים, גם ביהודה ושמרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/19 12:13 יח באייר התשעט

גם ביו"ש: מייעלים את השירות לאזרח ברשויות המקומיות
אלי בן דהן, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

אלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, חתם על צו המחיל את "חוק אשכול רשויות מקומיות" גם ביהודה ושומרון. החוק מעביר חלקים מהסמכות התקצוב הממשלתי לרשות המקומית, ומאפשר לה לשפר את השירות לאזרח ולצמצם פערים חברתיים. 

החוק, שהוסדר לפני כשנתיים בחוק ההסדרים ביוזמת שר האוצר משה כחלון ושר הפנים דרעי , מאפשר להעניק לאשכולות היישובים מעמד שיקל את חלוקת התקצוב הממשלתי ליישובים, אפשרויות של האצלת סמכויות על ידי הרשויות, עריכת מכרזים משותפים, ייעול אספקת שירותים מוניציפליים, הנגשת שירותים חדשים, תכנון וניהול אזורי של תחומים מרחביים וחוצי גבולות מוניציפליים ופיתוח אזורי מוגבר.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, שקידם את החלת הצו כחלק מתוכניתו להשוואת החקיקה בין יהודה ושומרון למדינת ישראל, אמר ל"ישראל היום": "הצו שנחתם ממשיך את הקו שאותו אני מתווה מאז כניסתי למשרד הביטחון - השוואת החקיקה בין אזור יהודה ושומרון לשאר מדינת ישראל. כולי תקווה שבממשלה הקרובה תוחל הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון ולא נצטרך לפעול להשוות כל חוק ביו"ש באופן פרטני".