יו"ר הכנסת בחומש: "הגיע הזמן לחזור ולהתיישב כאן"

עשרה חברי כנסת בראשות יו"ר הכנסת עלו לחומש, והביעו תמיכה בביטול חוק ההתנתקות וביישוב מחדש של יישובי צפון השומרון. ראש מועצת שומרון: "נתניהו צריך ויכול להוביל את המהלך ההיסטורי הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/19 13:09 יא באייר התשעט

יו"ר הכנסת בחומש: "הגיע הזמן לחזור ולהתיישב כאן"
חברי הכנסת עם יו"ר הכנסת וראש מועצת שומרון בחומש, צילום: רועי חדי

עשרה חברי כנסת, יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וראש מועצת שומרון יוסי דגן, סיירו הבוקר ביישוב חומש, שנעקר בשנת 2005 במסגרת תכנית ההתנתקות. הח"כים ויו"ר הכנסת הביעו עמדה ברורה בעד הכנסת ההצעה לביטול חוק ההתנתקות, לקווי היסוד של הממשלה, כפי שדרשו באיחוד מפלגות הימין במשא ומתן הקואליציוני.

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "לעומת ההתנתקות מרצועת עזה שאת מחירה אנו משלמים מדי יום, הגירוש מצפון השומרון כמעט נשכח לגמרי. חיו כאן משפחות שנעקרו ללא כל תכלית והגיע הזמן להחזיר אותן.
אריאל שרון הודה בקולו שהנסיגה מצפון השומרון מטרתה להראות שנמשיך לסגת גם ממקומות נוספים ביהודה ושומרון. עומדים איתי כאן חברי כנסת חדשים שאין בכוונתם לסגת משום נקודה ביו״ש, לכן עלינו לעשות את הצעד המינימלי - לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון בכנסת ה-21 ולחזור להתיישב כאן. זו תהיה המשימה שלנו בכנסת ה-21 - לבטל את החקיקה הזו".

ראש מועצת שומרון, המוביל בימים אלו, יחד עם מגורשי חומש ושא-נור, קמפיין לביטול חוק ההתנתקות אמר בסיור: "30 ח"כים מתוך 35 בליכוד בעד החוק, וכך גם רוב השרים. הכדור בידיים של נתניהו. ההסתתרות מאחורי האמריקאים בקבלת החלטה כל כך חשובה לא מקובלת.  הגיע הזמן לתקן את העוול של עקירת הישובים והתושבים מגוש קטיף וצפון השומרון, ובצפון השומרון הדבר אפשרי שכן הישובים בניגוד לגוש קטיף נשארו בשליטה ישראלית מלאה. אני קורא לראש הממשלה להוביל את המהלך הזה שאין מוסרי וצודק ממנו". 

הח"כים שעלו הם: מיקי זוהר, אריאל קלנר, אתי עטיה, מיכל שיר, שלמה קרעי, אסנת מארק, קטי שטרית ואמיר אוחנה מהליכוד, ועידית סילמן ואופיר סופר, מאיחוד מפלגות הימין, וכן אורית סטרוק, שנמצאת במקום הבא להיכנס לכנסת באיחוד מפלגות הימין.

ח"כ אריאל קלנר (ליכוד) אמר בחומש: לפני 14 שנה התבצע פשע עקירת היישובים מצפון השומרון. אז משום מה, כל "אבירי" הדמוקרטיה וזכויות המיעוטים לא רק שנאלמו דום, אלא גם היו אלה שדחפו את הבולדוזרים בכל הכוח. את הטעות הזו אפשר וצריך לתקן. יש להקים את יישובי צפון השומרון מחדש כחלק מתיקון העוול והאיוולת".

הח"כים בסיור בחומש

הח"כים בסיור בחומשצילום: רועי חדי

חברת הכנסת עידית סילמן (הבית היהודי): "הסיור הבוקר בחומש בין המדרכות הנטושות והשרידים של הגנים העלה זכרונות של ימי ההתנתקות הקשים.
הסיור, רק חידד את הצורך לחזור להתיישב בצפון השומרון ולבטל את חוק ההתנתקות באזור. אני מחזקת את ידידי ראש מועצת השומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון על עשייתם הברוכה למען ההתיישבות, למען התושבים בשומרון, למען ארץ ישראל ותורת ישראל. אנו נמשיך לעמוד על דרישותנו המדיניות במו"מ כדי לשמור על ארץ ישראל."

ח''כ אופיר סופר, (איחוד מפלגות הימין) אמר כי "לממשלת ישראל שתקום בעזרת ה' בקרוב ניתנה האפשרות לתקן את העוול של חוק הגירוש ולהביא לביטולו בהקדם האפשרי. הבוחר הישראלי בחר בממשלת ימין, אשר תפקידה לבנות ולפתח את כל חלקי ארץ ישראל, וכמובן שצפון השומרון שהיה אזור משגשג עד לשנת 2005 בה עלו הדחפורים והרסו את הישובים בהחלטה מרשעת של ממשלת ישראל דאז, הוא איזור עם חשיבות היסטורית ייחודית, ויש לפתחו עם שאר חלקי הארץ".

החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, אם אכן תעבור, כוללת את החזרת חופש התנועה לישראלים בישובים שנעקרו בגירוש בצפון השומרון: גנים, כדים חומש ושא - נור, יישובים שכולם נשארו בשליטה ישראלית מלאה, אולם חופש התנועה נשלל מישראלים בתחומיהם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן