סמוטריץ: "נכניס את ביטול ההתנתקות בצפון השומרון בהסכמים הקואליציוניים"

יו"ר האיחוד הלאומי הצהיר על אחת מדרישות מפלגתו לקראת המגעים מול הליכוד: ". ראש מועצת שומרון: "לא צריכים לחכות למה יגיד טראמפ או האיחוד האירופי". הרב דרוקמן: "החלטה אחת וחוזרים לצפון השומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/19 09:33 כג בניסן התשעט

סמוטריץ: "נכניס את ביטול ההתנתקות בצפון השומרון בהסכמים הקואליציוניים"
סמוטריץ, הרב דרוקמן ודגן, צילום: רועי חדי

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הצהיר אמש (מוצאי שבת) בחגיגת המימונה בעץ אפרים, כי חלק מדרישות מפלגתו לקראת המו"מ הקואליציוני היא ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון.

"אנחנו מתחילים עכשיו שנה חדשה וקואליציה חדשה ובעז"ה נחזור גם לצפון השומרון", אמר סמוטריץ' בחגיגת המימונה של רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא והוסיף, "אנחנו בדחיפה של הכוחות כאן שמים את זה גם את החוק של ביטול ההתנתקות בדרישות הקואליציוניות שלנו".

על דברים אלה אמר יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן: "החלטה אחת וחוזרים לצפון השומרון". 

דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 באיחוד מפלגות הימין הגיעו על רק דבריו של ראש המועצה האזורית שומורון, יוסי דגן, שאמר כי "קיץ טוב זה קיץ של הקמת ישובים חדשים, וקיץ טוב זה קיץ של החזרת ארבעת הישובים בצפון השומרון, ואפשר גם להקים עוד ישוב אחד. אנחנו לא צריכים לחכות למה יגיד טראמפ בארה"ב או למה יגיד האיחוד האירופי. אנחנו לא צריכים להיות במגננה, אנחנו צריכים להיות במתקפה. ואנחנו צריכים לדרוש כבר במושב הראשון של הכנסת, לבטל את חוק ההתנתקות, מצפון השומרון ולהקים מחדש את יישובי צפון השומרון שנעקרו".

דורני עם סמוטריץ והרב דרוקמן

דורני עם סמוטריץ והרב דרוקמןצילום: מועצת יש"ע

במועצת שומרון הדגישו כי ההחלטה להכניס בדרישות ההסכמים הקואליציוניים של איחוד מפלגות הימין עם הליכוד, את החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, הגיעו בעקבות דרישתם של מגורשי חומש שאנור בהובלת דגן, שפנו בדרישה דומה לראשי כל מפלגות הימין עוד לפני הבחירות

יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצה מקומית קדומים, חננאל דורני, שאמר: "אנחנו מתחילים בפסח, אל עבר ימי הגאולה ששיאם ביום העצמאות ומתן תורה. אני מאחל לכולנו בכל יהודה, שומרון ובקעת הירדן יחד עם כל עם ישראל שהחג הזה שמסמל את האחדות אכן יטביע בנו את האחדות. רק כאשר נהיה כאיש אחד בלב אחד נוכל להשיג את כל ההישגים של ההתיישבות".

באירוע נכחו גם ראש מועצה מקומית קרני שומרון יגאל להב, מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט, המנהל החינוכי של הרשת הרב יונה גודמן, ותושבי הישוב שהתארחו בבית משפחת נורית ויאיר דהאן.

הרב פרץ, ניר אורבך ודוידי בן ציון בחגיגות המימונה

הרב פרץ, ניר אורבך ודוידי בן ציון בחגיגות המימונהצילום: ללא קרדיט

בחגיגות המימונה בלוד, שנערכו בביתו של סגן ראש העיר יוסי הרוש, אמר יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין תא"ל (במיל) הרב רפי פרץ:  "אנחנו במשא מתן ובעזרת ה’ נקבל את תיק החינוך ואת תיק המשפטים ואנחנו נחנך את ילדי ישראל ללמוד את יהדות צפון אפריקה, שהיא יהדות מפוארת. שמרנו בכל משמר על המסורת והאמונה הגדולה  ואנחנו לא ניתן לאף אחד למחוק אותה. אנחנו לוקחים את המסורת והופכים אותה לסיפור גדול של חיים ישראלים".