מחטף בשעות הבוקר המוקדמות: המנהל האזרחי עקר עשרות עצים ביישוב בגוש עציון

לאחר מספר ניסיונות שלא צלחו, כוחות המנהל האזרחי וכוחות מג"ב הגיעו לפנות בוקר בהפתעה ליישוב נוקדים ופינו עשרות עצים בתוך שטח היישוב. בניסיון הפינוי הקודם התעוררה סערה, חבר הכנסת רוטמן הגיע למקום ועקירת העצים לא התרחשה | במנהל הגיבו: "הדבר נעשה בכפוף להוראות הדין והתחייבות המדינה בפני בית המשפט העליון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 08:01 ל בניסן התשפד

מחטף בשעות הבוקר המוקדמות: המנהל האזרחי עקר עשרות עצים ביישוב בגוש עציון
היישוב נוקדים, ארכיון, צילום: Sraya Diamant,Flash90

אחרי שלפני כחודשיים ניסו כוחות המנהל האזרחי לעקור עשרות עצים בשטחי היישוב נוקדים שבמזרח גוש עציון, לפנות בוקר (ד') הגיעו הכוחות בהפתעה יחד עם פלוגת מג"ב על מנת להשלים את העקירה. הכוחות עקרו כמה עשרות בודדות של עצים עוד לפני שהשמש עלתה. בקרב התושבים במקום נרשם זעם רב על המחטף, בייחוד על רקע הבניה המאסיבית של הפלסטינים בשטחים שסביב היישוב ובשמורה ההסכמית, בניה שאינה חוקית.

המנהל האזרחי: "פלישה חקלאית חוזרת שנעשתה בניגוד לחוק"

במנהל האזרחי הגיבו לעקירת העצים והסבירו כי הדבר נעשה בכפוף להוראות הדין והתחייבות המדינה בפני בית המשפט העליון. "הבוקר הגיעו כוחות הביטחון וגורמי האכיפה במנהל האזרחי לבצע פעילות אכיפה כנגד פלישה חקלאית חוזרת שנעשתה בניגוד לחוק ובקרקע פרטית במרחב עציון" נכתב בהודעת המנהל.

העקירה שנמנעה לפני חודשיים באותו מקום בדיוק

נזכיר, לפני כחודשיים הגיעו עשרות שוטרים ואנשי המנהל האזרחי ליישוב על מנת לעקור מספר עצי פרי. אנשי הישוב זעמו על העקירה ורבים הגיעו למקום על מנת למחות כנגד המהלך. במערכת הפוליטית מיהרו אז להגיב לעקירת העצים וחבר הכנסת שמחה רוטמן תקף את שר הביטחון גלנט ואף הגיע למקום על מנת לנסות לעצור את העקירה.

ניסיון העקירה לפני חודשיים

ניסיון העקירה לפני חודשיים צילום: ללא

בעמוד ה- X שלו כתב: "אל תאמינו למי שאומר לכם שחסר לצה"ל כח אדם. גלנט שולח באמצע יום צום, למעלה מ-30 חיילים ושוטרים, כדי לעקור כמה שתילים בתוך היישוב נוקדים! כמה מטרים מפה, הרשות הפלסטינית בונה עיר שלמה בתוך שמורת טבע בניגוד להסכמי אוסלו, והמנהל האזרחי לא עושה דבר".

גם ראש המועצה ירון רוזנטל הגיב אז לעקירה וכתב כי "מדאיג ועצוב שבעת מלחמה, כשכוחותינו מתוחים עד הקצה, ובזמן שהבניה הבלתי חוקית הערבית משתוללת, בוחר המנהל האזרחי להקצות כוחות לעקירת שתילים בלב היישוב נוקדים. מישהו פה התבלבל".