המנהל האזרחי אישר: 170 דונם בגוש עציון הוכרזו כאדמות מדינה

הממונה על הרכוש הממשלתי במנהל האזרחי הודיע כי 170 דונם בשטחי הגן הלאומי הרודיון שבמזרח גוש עציון הוכרזו כאדמות מדינה. ראש המועצה בירך: "ההכרזה תהווה קטליזטור להפיכתו למוקד תיירות בינלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/24 15:10 כב באדר ב'

המנהל האזרחי אישר: 170 דונם בגוש עציון הוכרזו כאדמות מדינה
השטחים שהוכרזו כאדמות מדינה, צילום: דוברות מועצת גוש עציון

170 דונם באדמות הסובבות את הגן הלאומי הרודיון שבמזרח גוש עציון יהפכו לאדמות מדינה, כך על פי החלטת המנהל האזרחי. הממונה על הרכוש הממשלתי ביו"ש חתם על הצו והשטח עצמו כבר סומן בשלטים תואמים. בצו נכתב: "הריני מאשר כי בשטח המפורט הינו רכוש ממשלתי".

מי שבירך על ההחלטה הוא ראש המועצה ירון רוזנטל שכתב: "מדובר בבשורה אדירה. ההרודיון הוא אחד מהאתרים ההיסטוריים החשובים ביותר בארץ ישראל והוא פנינה תיירותית בינלאומית. כבר למעלה מ-20 שנה אנו עמלים על הפיכת הרודיון לאתר תיירות ומורשת מהשורה הראשונה".

השטח המדובר.

השטח המדובר. צילום: מועצת גוש עציון

"הדבר יביא שגשוג לאזור כולו"

בהמשך הסביר כי ההחלטה תשפיע על האתר גןם בהיבט התיירותי: "ההכרזה תהווה קטליזטור להפיכתו למוקד תיירות בינלאומי. המועצה בראשותי מחויבת להמשך פיתוח משמעותי באתר בשנים הקרובות, בשיתוף פעולה הדוק עם רשות הטבע והגנים הלאומיים. הדבר יביא שגשוג לאזור כולו. זו עדות מפוארת לקשר ההיסטורי שלנו לחבל הארץ הזה".

הצו של המנהל האזרחי

הצו של המנהל האזרחי צילום: צילום מסך

סמוטריץ': "חלק מהמערכה על השטחים הפתוחים"

השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "בשורה חשובה להתיישבות, לגוש עציון ולצדק ההיסטורי. במשך קרוב לשנה אנו עמלים על קידום תהליכי הכרזה של קרקעות ביהודה ושומרון.
לאחר ביצוע סקרי קרקע ובדיקות מעמיקות, המנהל האזרחי מבצע הכרזה של הקרקעות כאדמות מדינה. תהליכים חשובים מאוד כחלק מהמערכה על השטחים הפתוחים. אנחנו מובילים את התהליך באופן סדור ומקצועי ואני מודה למינהל האזרחי על קידום ההכרזות".