עוד סנקציות נגד תושבי יו"ש: המהלך של 27 מדינות האיחוד האירופי

לאחר הסנקציות שהטיל הממשל האמריקאי כנגד תושבי יו"ש, האיחוד האירופי מצטרף והודיע כי יטיל עיצומים על מתנחלים אלימים. סמוטריץ': "קמפיין ה-Bds השקרי נגד מדינת ישראל עובד, אם יש אלימות היא מטופלת על ידי מערכת המשפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 22:15 ח באדר ב'

עוד סנקציות נגד תושבי יו"ש:  המהלך של 27 מדינות האיחוד האירופי
מדינות האיחוד, סנקציות חדשות, צילום: Maryna Kulchytska,Shutterstock

האיחוד האירופי הכריע פה אחד להטיל סנקציות כנגד תושבי יהודה ושומרון שהפגינו אלימות כלפי פלסטינים. שר החוץ הספרדי הודיע על ההחלטה שתחייב את כל 27 מדינות האיחוד ובתוכם גם את הונגריה שבתחילה התנגדה למהלך.

הסנקציות יכללו עיצומים כספיים כנגד מי שהאיחוד יגדיר כאלים כלפי פלסטינים וכן תיאסר כניסתו למדינות האיחוד. בנוסף, ייאסר על עשיית עסקים בין תושבי המדינות האירופאיות לבין מי שיוטלו עליו סנקציות. בכך מצטרף האיחוד לממשל האמריקאי שהיל סנקציות גם כן על תושבי יהודה ושומרון שלטענתו הפגינו אלימות כלפי פלסטינים ולא טופלו על ידי מערכת המשפט הישראלית.

"אותה אנטישמיות ישנה ורעה"

שר האוצר סמוטריץ' הגיב להחלטה ואמר: "האיחוד האירופי עסוק בסנקציות נגד יהודים, במקום בתמיכה מוחלטת של חיסול הרוע. זה לא חדש אבל זה עדיין עצוב. קמפיין ה-Bds השקרי נגד מדינת ישראל עובד. קמפיין שנועד כולו להכפיש את מדינת ישראל. אם יש אלימות היא מטופלת על ידי מערכת המשפט".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ', אם יש אלימות היא מטופלת". צילום: Sraya Diamant/Flash90

הוא הוסיף ואמר: "יש תשובה ציונית הולמת אחת להצהרה הזו של האיחוד האירופי - חיזוק וביסוס ההתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל". חבר מפלגתו צבי סוכות הגיב גם כן לידיעה ואמר: "אותה אנטישמיות ישנה ורעה".