"זה מעניין גם אותנו": מה סיקר תאגיד השידור של יפן בשומרון?

מזה תקופה ארוכה שבמועצת שומרון מריצים את תוכנית "מיליון בשומרון" הרוצה להגדיל את ההתיישבות בחבל המולדת. בטלוויזיה היפנית הגיעו לסקר את הנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 16:25 כח באלול התשפג

"זה מעניין גם אותנו": מה סיקר תאגיד השידור של יפן בשומרון?
העיתונאי עם ראש המועצה יוסי דגן, צילום: מועצה איזורית שומרון

כתב הטלוויזיה היפנית NHK הגיע לראיין את ראש מועצת שומרוןיוסי דגן בנוגע לתוכנית "מיליון בשומרון" אותה יוזמת המועצה. התוכנית אותה מקדם ראש המועצה קיבלה חיזוקים גם מצד שרים בממשלה דוגמת השרים ברקת, רגב וזוהר.

"איזור השומרון מעניין גם את היפנים"

בפגישה שנערכה היום (ה') במשרדי המועצה, התראיין דגן לכתב הרשת היפנית ואמר: "השומרון, הוא המולדת של העם היהודי. כפי שליפנים יש זכות על טוקיו כך, לנו יש זכות בת אלפי שנים על השומרון". לשאלה מדוע מסקר הכתב את השומרון ענה: "איזור השומרון מעניין גם את היפנים".

מבנה תאגיד השידור הציבורי ביפן

מבנה תאגיד השידור הציבורי ביפן צילום: CC BY-SA 4.0, wikipedia, Kakidai

הרקע לראיון הוא ציון 3 שנים ל"הסכמי אברהם" של ישראל עם איחוד האמירויות ובחריין והוא ישודר ככל הנראה כבר השבוע בתחנה היפנית. דגן אמר לכתב: "זו הארץ שלנו ואנחנו בונים אותה, זה תוכנית שבאה לחזק את המגורים שלנו כאן באזור ההיסטורי שלנו. אנחנו יהודים, וזו הארץ שלנו. אנחנו קשורים לארץ הזו לפחות כמו היפנים ליפן".

תוכנית "מיליון בשומרון"

התכנית מליון לשומרון של מועצה איזורית שומרון מקדמת הקמת כמה ערים וישובים בכל השומרון, כבישים ותשתיות כך שעד 2050 תגדל אוכלוסיית היהודים בשומרון מכ-170 אלף היום, למיליון ישראלים. התכנית קורמת עור וגידים ומקודמת במשרדי הממשלה השונים.